در وضعیت کنونی ،واسطه گری و دلالی به عنوان ارزش در جامعه تلقی می شود و هر کس کار کمتر انجام دهد و پول بیشتری کسب کند فردی موفق عنوان می شود.
کد خبر: ۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲ 28 January 2015

به گزارش تابناک، فرهنگ کار و تلاش در فرهنگ اسلامی و ایرانی از جایگاه والایی برخوردار است و بر اهمیت کار تاکید شده است.

در گذشته و در فرهنگ این مرز و بوم و بخصوص اصفهان، مولفه های شغل های آبرومند و دارای جایگاه اجتماعی بر اساس فاکتورهای مهارتی نظیر، هنر، حرفه و تحصیلات تعریف مسی شد.

ولی در سال های گذشته بدلیل نوسانات اقتصاد و تغییرات فرهنگی و تاثیر رسانه های غربی بر جامعه فرهنگ کار در ایران به سمت تغییر و تحول پیش رفته است.

در این راستا مسوول کمیته ارتقا فرهنگ کار ،کارآفرینی و کارگروهی اتاق اصفهان معتقد است: محتوای تقویت روحیه کار و کارگروهی در جامعه بسیار اندک است.

علیرضا نادری ادامه داد: برای تقویت روحیه کار ،کارآفرینی و کارگروهی در جامعه باید خوراک فرهنگی و هنری به جامعه ارایه شود.

وی با انتقاد از کم توجهی سازمان های دولتی به فرهنگ سازی کار در جامعه گفت:جوانان از دوره کودکی باید کار و تلاش را یک ارزش بدانند و برای رسیدن به اهداف خود تنها از ابزار کار و کوشش با استفاده از خلاقیت بهره گیرند.

وی تصریح کرد:در وضعیت کنونی ،واسطه گری و دلالی به عنوان ارزش در جامعه تلقی می شود و هر کس کار کمتر انجام دهد و پول بیشتری کسب کند فردی موفق عنوان می شود.

همچنین مژده ماه فر کارشناس ارشد روانشناسی کودک تولید بازی های تقویت روحیه کار گروهی برای کودکان مهدکودک را ضروری دانست و گفت:متاسفانه تولیداتی در این زمینه برای مخاطب کودک و نوجوان وجود ندارد .

ماه فر شخصیت سازی برای کودکان را یکی از موولفه های مهم تاثیر گذار در فرهنگ سازی کار و کارگروهی در جامعه دانست و گفت:کودکان با شخصیت های داستان و فیلم همذات پنداری می کنند و آنان را الگویی برای زندگی خود قرار می دهند.

کارشناسان اعتقاد دارند عدم توجه به فرهنگسازی، بی ثباتی اقتصاد، ترویج مدرک گرایی و تجمل گرایی از مهمترین دلایل تضعیف فرهنگ کار است.
حال لازم است بررسی شود چه راهکارهایی در جهت پیشگیری از واسطه گری و دلالی در جامعه باید مدنظر قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :