نیروگاه خورشیدی 9 کیلوواتی مدیریت توزیع برق شهرستان شیروان روز یکشنبه بر روی بام ساختمان مدیریت توزیع برق این شهرستان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۴۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵ 13 December 2015
مدیر توزیع برق شیروان گفت: بهره برداری از این نیروگاه در راستای توجه به اهمیت بحث بهره مندی از انرژی های تجدیدپذیر و حرکت جهانی به این سمت عنوان کرد.
مهندس محمد دره کی افزود: این نیروگاه کوچک بخشی از نیاز برق ساختمان اداری مدیریت توزیع برق شیروان را تامین و نیاز به شبکه برق شهری را به حداقل ممکن خواهد رساند.
وی خاطرنشان کرد: این اقدام علاوه بر صرفه جویی اقتصادی و کاهش مصرف، موجبات حفاظت از محیط زیست را نیز فراهم می آورد.
این مسئول شهرستانی در مراسم افتتاح رسمی این نیروگاه اظهار امیداواری کرد: سایر ادارات و ارگان های شهرستان نیز از این طرح استقبال کنند.
پس از افتتاح نیروگاه 40 کیلوواتی ستاد، نیروگاه 10 کیلوواتی مانه و سملقان و 5 کیلوواتی فاروج، شهرستان شیروان چهارمین شهر استان است که از برق تولیدی خورشیدی برای رفع نیازهای برقی ساختمان اداری بهره برداری می کند.
انرژی خورشید یکی از منابع تامین انرژی رایگان، پاک و عاری از اثرات مخرب زیست محیطی است که از دیرباز به روش های گوناگون مورد استفاده بشر قرار گرفته است.
انرژی ناشی از سه روز تابش خورشید به زمین برابر با تمام انرژی ناشی از احتراق کل سوخت های فسیلی در دل زمین است و بنابراین می توان نتیجه گرفت که در اثر تابش خورشید به مدت چهل روز، می توان انرژی مورد نیاز یک قرن را ذخیره نمود. بنابراین با به کارگیری کلکتورهای خورشیدی می توان تا حدودی از این منبع انرژی بی پایان، پاک و رایگان استفاده کرد و تا حد بسیار زیادی در مصرف سوخت های فسیلی صرفه جویی کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :