مدیرکل راه و شهرسازی مازندران مطالبات معوقه پیمانکاران راهسازی از این اداره کل را یکهزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد .
کد خبر: ۱۴۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 16 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، حیدر نوروزی روز چهارشنبه در آستانه هفته حمل و نقل و راهداری درگفت و گو با خبرنگاران گفت: 200 میلیارد ریال از این مبلغ در قالب اسناد خزانه دولت با رایزنی مسئولان استانی در حال پرداخت است.

وی اضافه کرد : مطالبات پیمانکاران راهسازی نه تنها فشار مضاعفی را به آنها در اجرای پروژه های راهسازی وارد کرد بلکه سبب تاخیر در تکمیل بخشی از طرح ها شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تنگنای مالی را مهم ترین مشکل در اجرای طرح های راهسازی استان بویژه راههای روستایی دانست و گفت : میانگین آسفالت راه روستایی مازندران هم اکنون 53 درصد است که نسبت به میانگین کشوری حدود 10 درصد عقب ماندگی در این بخش وجود دارد .

وی طول راههای روستایی استان را افزون بر هفت هزار و 700 کیلومتر اعلام کرد و افزود که بیش از چهار هزار و 500 کیلومتر از این راهها زیر پوشش آسفالت قرار دارد.

نوروزی از هزینه 600 میلیارد ریالی برای ساخت راههای روستایی در سال جاری خبر داد و گفت : حدود 610 میلیارد ریال هم در این مدت برای روکش آسفالت و نصب 79 کیلومتر نیوجرسی ( پالت های بتونی وسط اتوبان) هزینه شده است .

** واگذاری قطعه سوم جاده نکاء - بندرامیرآباد

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران علت تاخیر در تکمیل بخشی از طرح چهارخطه کردن جاده نکاء - بندرامیرآباد را ناشی از کمبود اعتبار اختصاصی دانست و گفت : در حال حاضر بخش زیادی از این محور چهار خطه و حدود پنج کیلومتر نیز جداسازی شد و زیر بار ترافیک قرار گرفته است .

وی اضافه کرد : قطعه سوم این محور نیز به صورت مناقصه به پیمانکار واگذار شده است و بزودی نیز عملیات اجرایی آن آغاز می شود .

او ادامه داد : برای دسترسی به بندرامیرآباد به عنوان یکی از مراکز اقتصادی مهم ملی ، علاوه بر جاده نکا سه محور دیگر از بهشهر ، رستمکلاء و گلوگاه هم در دست ساخت است که با بهره برداری ، بار ترافیکی زیادی را از دوش محور نکاء کم می کنند.

مدیرکل راه وشهرسازی مازندران وضعیت آب وهوایی و زیاد بودن روزهای بارانی در طول سال را یکی از محدودیت های اصلی طبیعی در ساخت و ساز راه در خطه شمال کشور برشمرد.

استان مازندران با 10 هزار و 480 کیلومتر راه اصلی و فرعی سه درصد از راههای کشور را در اختیار دارد ، در حالی که هشت درصد سفرهای کشوری مربوط به این استان است .
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :