مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه عوامل انسانی، وسیله نقلیه، راه‌ها و شرایط محیطی عامل اصلی در تصادفات محسوب می‌شوند، گفت: 80 تا 85 درصد عامل تصادفات انسانی است که برای کاهش تصادفات باید به فرهنگ رانندگی توجه شود.
کد خبر: ۱۴۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 16 December 2015
به گزارش خبرگزاری تابناک مازندران، حیدر نوروزی به‌مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مازندران دارای 10 هزار و 400 کیلومتر آزادراه، بزرگ‌راه و راه اصلی و فرعی است، اظهار کرد: نقاط پرحادثه راه‌های مازندران شناسایی و با نصب علائم رانندگی و تابلو به‌منظور کاهش تصادفات آشکارسازی شد.

وی با اشاره به اینکه در مسیر راه‌های مازندران 76 هزار و 80 پل و 30 تونل وجود دارد، افزود: در حال حاضر مازندران دارای 20 راهدارخانه و احداث این اماکن و بازنگری آن در اولویت فعالیت‌های اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام اینکه محدودیت منابع مالی عامل اصلی در ایجاد راه‌های مناسب و راهدارخانه‌ها در استان است، اضافه کرد: مازندران دارای 15 گردنه برف‌گیر به طول شش کیلومتر است.

این مسئول با اشاره به اینکه 3 هزار و 700 کیلومتر طول راه‌های مازندران برف‌گیر است، گفت: 400 کیلومتر طول راه‌های روستایی استان است که در محورهای مه‌گیر چراغ روشنایی نصب شده است.

نوروزی از اجرای 30 کیلومتر راه روستایی از محل اعتبارات ملی و استانی و مشارکت مردمی در مازندران خبر داد و افزود: نهضت اجرای راه روستایی در مازندران ادامه دارد تا به میانگین کشوری برسیم.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 176 کیلومتر روکش آسفالت انجام شد، تصریح کرد: بودجه و اعتبارات پروژه راه‌ها و مسکن مهر به‌صورت جداگانه تامین می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه عوامل انسانی، وسیله نقلیه، راه‌ها و شرایط محیطی عامل اصلی در تصادفات محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: 80 تا 85 درصد عامل تصادفات انسانی است که برای کاهش تصادفات باید به فرهنگ رانندگی توجه شود.

این مسئول به بدهکاری راه و شهرسازی مازندران به پیمانکاران اشاره کرد و گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران بیش از 150 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

نوروزی با بیان اینکه در بخش روکش آسفالت راه‌های مازندران 45 میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: برای نصب نیوجرسی 16 میلیارد تومان در 250 کیلومتر و برای توزیع راه روستایی 60 میلیارد تومان هزینه شد.

وی با اعلام اینکه پروژه‌های راه‌سازی مازندران نیازمند اعتبار است، بیان کرد: ایجاد هر کیلومتر راه در مازندران 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه میانگین سن هر پروژه راه‌سازی در مازندران پنج سال در نظر گرفته می‌شود، گفت: اعتباری که برای پروژه‌ای مصوب می‌شود تا تخصیص یابد زمان‌ می‌برد.

این مسئول با اشاره به اینکه با تمام توان پیگیر حق مازندران از وزارتخانه متبوع و مدیریت برنامه‌ریزی کشور هستم، گفت: بخشی از پروژه‌های راه‌سازی در مازندران ملی است و از طریق شرکت ساخت و مدیریت برنامه‌ریزی کشور پیگیری می‌شود.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :