مجموعه شعر «عاشقانه‌های خزر» در عصر شعر عاشورایی «عبرات» حوزه هنری مازندران رو‌نمایی شد.
کد خبر: ۱۴۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵ 16 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، سینا دلشادی  امروز در عصر شعر عاشورایی «عبرات» که با شعر‌خوانی 14 شاعر و رونمایی از مجموعه شعر «عاشقانه‌های خزر» و به میزبانی حوزه هنری مازندران برگزار شد، با اشاره به عظمت محرم و تأثیر‌پذیری شاعران از آن، گفت: اشک‌های محرم تنها اشک محض نیست و ماتم در ماه محرم برای امام حسین (ع) دارای ابعاد معرفتی است.

وی با بیان اینکه در ادبیات عرب برای اشک اسامی مختلفی بیان شده، افزود: در ادبیات عربی «عبر»، «بکا» و «دمع» به‌معنای اشک و با مفاهیم مختلف آمده است.

رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به دو ماه عاشقی در ماه محرم، خاطرنشان کرد: «عبرات» به مفهوم اشکی است که از دل آغاز و از چشم جاری می‌شود.

در پایان عصر شعر عاشورایی «عبرات»، مراسم رو‌نمایی از مجموعه شعر «عاشقانه‌های خزر» که با تلاش ابراهیم جویباری گرد‌آوری شده بود، برگزار شد.

ابراهیم جویباری در مراسم رونمایی از مجموعه شعر «عاشقانه‌های خزر» با اشاره به درج 120 غزل از 40 شاعر مازندران در این مجموعه، اظهار کرد: مجموعه شعر «عاشقانه‌های خزر» توسط انتشارات مایا و در 136 صفحه منتشر شد و مجموعه شعر آیینی را نیز در حال جمع‌آوری هستم.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :