مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: جبهه استکبار و دشمنان انقلاب اسلامی فاصله انداختن بین علم و معنویت را از طریق حوزه و دانشگاه دنبال می‌کنند تا به هدف شوم خود برسند.
کد خبر: ۱۴۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 19 December 2015

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و با مشاهده خلائی که بین حوزه و دانشگاه احساس شد بزرگان و اندیشمندان انقلاب اسلامی همچون آیت‌الله مفتح تلاش جدی را آغاز کردند تا خلاء به وجود آمده که دشمن می‌تواند از این منفذ برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کند را بستند تا امکان ایجاد توانمندی‌های بیشتر دانشگاه و حوزه با یک ظرفیت متعالی فراهم آید.

وی افزود: بعد از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب امروز دشمنان با ترفندها و شیوه‌های جدید سعی می‌کنند تا تفکر نفوذ خود را در محیط‌ های دانشگاهی و همچنین حوزه‌های علمیه به نحوی پیاده کنند که راه مقابله و سد کردن درست و اندیشمندانه در مقابل این حرکت نامبارک آگاهی و هوشیاری بیشتر دانشجویان و حوزوی‌ها است تا به تقویت اتحاد و وحدت حوزه و دانشگاه کمک کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: بر اساس آموزه‌های اسلامی علم، فن و مهارتی که در خدمت اعتلای جامعه انسانی نباشد هیچ نتیجه و خروجی به همراه نخواهد داشت و همه باید در مسیری حرکت کنیم تا از بهترین فرصت‌ها، عالی‌ترین ظرفیت‌های توسعه‌ای در مسیر علم و حرکت تحولی را به خوبی به وجود آوریم.

ستوده با بیان اینکه امروز محیط علمی و دانشگاهی ما بیش از هر زمان دیگر آراسته به زیباترین و مطلوب‌ترین مسیر توسعه پیشرفت و خودباوری شده است، عنوان کرد: اولی‌تر از این حرکت باید علم در خدمت صلح و آرامش و پیشرفت و توسعه جامعه بشری قرار گیرد تا بهتر از هر زمان دیگر بتوانیم از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های به وجود آمده استفاده کنیم.

این مسئول یادآور شد: به اذعان خود غربی‌ها علمی که منتهی به سازندگی بشر و افزایش روحیه معنویت‌گرایی او نشود هیچ نتیجه و ثمره‌ای را نخواهد داشت و قطعا دانشگاه‌های ما باید امروز در کنار انتقال آموزه‌های جدید علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در مسیر عمل به آموزه‌های دینی و اعتقادی نیز قدم‌های راستینی را بردارند تا از قافله توسعه‌یافتگی واقعی عقب نماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تاکید مقام معظم رهبری را بر عامل نفوذ دشمن از طرق مختلف یادآور شد و گفت: ما اگر می‌خواهیم در دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی راه نفوذ دشمن را ببندیم باید حرکت واقع‌بینانه‌ای را مطابق با الگوهای اسلامی پیاده کنیم تا زمینه یک حرکت موثر و راهگشا در حرکت‌های سازندگی بیشتر با محورهای ارزشی و اسلامی فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :