معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصادفات جاده ای ازمشکلات مهم جامعه است که بخشی از آن به کمبود زیرساخت ها ربط دارد.
کد خبر: ۱۵۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 23 December 2015
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصادفات جاده ای ازمشکلات مهم جامعه است که بخشی از آن به کمبود زیرساخت ها ربط دارد.

به گزارش ایرنا فتاح محمدی روز چهارشنبه در جمع رانندگان و کارکنان بخش حمل و نقل استان افزود: فعالیت های جاده سازی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان ها دیرتر شروع شد و همین مساله بخشی از دلایل عقب ماندگی زیرساخت ها در حوزه راهسازی است.
وی عنوان کرد: موقعیت جغرافیایی استان و کوهستانی بودن آن نیز بر چالش های توسعه راه های استان افزوده است.
محمدی بیان کرد: دولت همواره در تلاش است تا وضعیت زیرساخت های جاده ای را بهتر کند اما بخشی از مشکلات نیز با کمک بخش خصوصی قابل حل است.
وی گفت: شرکت های حمل و نقل، ناوگان عمومی و رانندگان می توانند در کاهش تصادفات نقش بسزایی داشته باشند.
محمدی افزود: استانداردسازی، ایمنی سازی و کیفیت بخشی به ناوگان حمل و نقل می تواند در کاهش تصادفات، موثر باشد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان نیز در این مراسم گفت: عامل جاده ای، خودرو و انسان سه دلیل مهم تصادفات در استان است.
علی خوانپایه افزود: بخشی از ناوگان حمل و نقل از نظر کیفیت، سن خودروها، مصرف سوخت و فناوری های روز، در موقعیت مناسبی قرار ندارند.
وی اظهار کرد: بخش عمده تصادفات در استان به دلیل خطای انسانی است که با دقت، قانون پذیری و احتیاط بیشتر راننده ها این مشکل برطرف می شود.
در این مراسم از تعدادی از رانندگان و ماموران پلیس راه به مناسبت هفته حمل و نقل قدردانی شد.
کارشناسان تاکید می کنند که کهگیلویه و بویراحمد از معدود استانهای کشور است که دارای کمترین میزان محورهای ارتباطی استاندارد و چهار خطه است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای شش هزار کیلومتر جاده اصلی و روستایی است که افزون بر چهار و 500 کیلومتر ان را راه روستایی شامل می شود.
این استان کمتر از 65 کیلومتر بزرگراه ، 504 کیلومتر راه اصلی و 990 کیلومتر راه فرعی دارد .
براساس آمارهای ارائه شده از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه و بویراحمد، تصادف های منجر به فوت استان در سال 93 نسبت به سال پیش از آن5/23 درصد افزایش یافت.
سال 1393 شمار کشته های تصادفات جاده های برون شهری 154 نفر، سال 92 هم 125 نفر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :