امام جمعه سنندج مطرح کرد
امام جمعه سنندج وحدت شیعه و سنی را مهم‌ترین ابزار برای ایستادگی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام دانست و گفت: اتحاد بین شیعه و سنی رمز شکست دشمنان اسلام است.
کد خبر: ۱۵۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 25 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج در مسجد جامع این شهر، با گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: پیام حضرت محمد(ص) به بشریت مهر، صلح و دوستی بوده است.

وی با بیان اینکه اتحاد و برادری چیزی بود که پیامبر انسان‌ها را به آن دعوت کردند، گفت: این پیام آنچنان محکم و گیرا بود که در دل اعراب عصر جاهلیت اثر گذاشت و دشمنی‌های چندین ساله‌ای که بین طوایف اعراب بود از بین رفت.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: پیامبر خدا(ص) وحدت را تنها راه نجات امت اسلام از گزند دشمنان می‌دانستند و مهم‌ترین هدف از بعثت خود را به کمال رساندن مکارم اخلاق عنوان فرمودند.

وی، کردستان را نماد وحدت ملی و ایران اسلامی را الگوی وحدت در جهان دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی پایه‌های وحدت و برادری را بین ملت تقویت کرد.

ماموستا خدایی افزود: نام‌گذاری دوازدهم تا هفدهم ماه ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت با نگاه تیزبینانه امام راحل حرکت ارزشمندی بود که سبب محکم‌تر شدن پایه‌های وحدت و برادری در کشور شد.

وی با بیان اینکه وحدت یکی از اصلی‌ترین ارکان استحکام و گسترش دین اسلام در جهان است، گفت: وحدت کلید عزت و تعالی روز افزون مسلمانان در تمامی عرصه‌هاست که توجه ملت‌های مسلمان جهان به این اصل مهم ضروری است.

ماموستا خدایی افزود: هم‌اکنون در کشور شاهد وحدت، امنیت و فراهم‌ شدن بستر توسعه در همه حوزه‌ها هستیم و اقتدار و عزت جامعه اسلامی به اتحاد و انسجام بین مردم وابسته است.

وی از هفته وحدت به عنوان فرصت ارزشمندی برای تقویت پایه‌های وحدت و برادری در بین مسلمانان نام برد و خاطر نشان کرد: الگوگیری از شخصیت پیامبر و حرکت بر پایه وحدت و برادری بزرگترین رسالت مسلمانان در سراسر جهان است.

امام جمعه سنندج با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام علیه دین اسلام از آغاز دعوت پیامبر(ص) تاکنون، گفت: جذابیت آموزه‌های اسلام سبب شده با وجود هجمه‌های گسترده دشمنان هر روز بر تعداد پیروان این آیین نجات‌بخش در سراسر جهان افزوده شود.

وی افزود: دشمنان از رشد روزافزون دین اسلام سخت وحشت‌زده هستند و برای جلوگیری از آن دست به انجام هر توطئه‌ای می‌زنند.

ماموستا خدایی وحدت شیعه و سنی را مهم‌ترین ابزار برای ایستادگی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام دانست و اظهار کرد: اتحاد بین شیعه و سنی رمز شکست دشمنان اسلام است.

وی گفت: وحدت مسلمانان سنی و شیعه در ایران اسلامی باید سرمشق همه مسلمانان جهان اسلام باشد، چرا که این وحدت عامل اصلی عزت و سربلندی روزافزون ملت ایران در جهان است.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب وحدت شیعه و سنی در کشور چندان ملموس و محکم نبود، افزود: امام(ره) در تقویت وحدت شیعه و سنی در کشور نقشی اثرگذار و بنیادی داشت که نام‌گذاری هفته‌ای به نام هفته وحدت برای نزدیکی بیشتر مسلمانان شیعه و سنی به همدیگر و نمونه‌ای بارز از توجه امام(ره) به این اصل مهم و ریشه‌ای بوده است.

وی با تبریک ولادت حضرت عیسی(ع) اظهار کرد: حضرت عیسی(ع) پیامبر صلح و آشتی بود ولی متاسفانه برخی از افرادی که خود را پیرو این پیامبر می‌دانند در مسیری خلاف دستوراتش حرکت می‌کنند.

ماموستا خدایی گفت: حضرت عیسی(ع) یکی از پیامبران اولوالعزم است که تولد، زندگی و پایان کارش همراه با معجزه بوده و این پیامبر گرانقدر با اراده خداوند، بدون داشتن پدر، از مادری پاکدامن و موحد به نام مریم به دنیا آمد.

وی با بیان اینکه عیسی(ع) در عصری پرآشوب و مملو از ظلم و ستم ظهور کرد، افزود: آن حضرت در نجات یهود و نابود کردن ریشه‌های انحراف آنان سختی‌های زیادی کشید.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :