دبیر اول و رئیس بخش اقتصادی سفارت ژاپن از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم بازدید کرد.
کد خبر: ۱۵۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶ 26 December 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی منطقه اقتصادی سلفچگان، دراین بازدید ،موقعیت جغرافیایی، مزیت های سرمایه گذاری و قانونی مناطق ویژه و بخصوص منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تبیین شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان درنشستی با دبیر اول و رئیس بخش اقتصادی سفارت ژاپن ،ضمن ابراز تشکر از «نوبوهیکو واتانابه» به خاطر قبول این دعوت، همکاری با کشورهای پیشرفته و جذب سرمایه گذاران خارجی، از جمله کشور ژاپن را بسیار حائز اهمیت دانست.

سید مهدی طباطبایی ابراز امیدواری کرد که این دیدار آغازی بر همکاری های گسترده شرکت های خوب ژاپنی با صنایع ایران و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان باشد.

« نوبوهیکو واتانابه» دبیراول و رئیس بخش اقتصادی سفارت ژاپن نیز در سخنان خود ضمن اشاره به اینکه آشنایی کامل با قوانین و مقررات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران دارد ، موقعیت جغرافیایی مناسب منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: معرفی این منطقه به سرمایه گذاران کشورش را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

معاونین سرمایه گذاری و گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیزدر این جلسه به تفصیل قوانین، مقررات و سایر ویژگی های این منطقه مهم اقتصادی را برای رئیس بخش اقتصادی سفارت ژاپن بیان کردند. 

آنان آمادگی این منطقه را برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه های الکترونیک، لجستیک، مونتاژ انواع خودرو های سبک و سنگین و سایر تکنولوژی های هایتک را اعلام نمودند.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در محدوده ای به وسعت 2000 هکتار در 185 کیلومتری تهران و در چهار راه جاده های ترانزیت ، در مرکز ایران واقع شده است.

این منطقه، به عنوان مهمترین و نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی – اقتصادی کشور، واقع در جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراههای اصلی شمال، جنوب، شرق و غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز و منحصر به فرد داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان کشور ایفا نماید.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در 50 کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :