مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: اصلاح قانون حمایت از معلولان که با پشتیبانی دولت به مجلس ارائه شده، می‌تواند زمینه‌های اشتغال مولد را در جامعه فراهم آورد.
کد خبر: ۱۵۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 27 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، بهزاد ستاری عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با جامعه معلولان در اردبیل اظهار کرد: جامعه معلولان با مشکلات جدی در حوزه اشتغال،‌ تأمین سرپناه و همچنین عدم مناسب‌سازی فضای شهری و ترددی روبه‌رو هستند که باید راه علاجی برای آنها اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه توانمندی جامعه معلولان ما بیشتر از آن است که گاهی بتوانیم تصور آن را داشته باشیم، تصریح کرد: برخی از معلولان که در خانه و کارگاه‌های تولیدی مشغول فعالیت هستند در مرحله فروش و بازاریابی محصولات خود با مشکلات جدی روبه‌رو هستند در حالی که با یک بازاریابی و بسترسازی مناسب در این حوزه می‌توان به خوبی مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کرد.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: اصلاح قانون حمایت از معلولان که با پشتیبانی دولت به مجلس ارائه شده، می‌تواند زمینه‌های اشتغال مولد را در جامعه فراهم آورد.

ستاری افزود: در همین راستا در صدد راه‌اندازی مجموعه بازاریابی تولیدات معلولان و تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی و مؤثر در این حوزه هستیم و به راحتی می‌توان در این بخش از ظرفیت تولید و بازاریابی مناسب استفاده کرد.

وی ضرورت توجه به توانمندی جامعه معلولان را با تخصیص اعتبارات مناسب برای ایجاد اشتغال خرد و کوچک همراه با ایجاد ظرفیت‌های مناسب و جدید را یادآور شد و بیان کرد: باید فضای کسب و کار به ویژه برای جامعه معلولان بیش از گذشته مورد حمایت قرار گیرد که امیدواریم در قالب رفع نواقصات قانون جامع حمایت از معلولان به سرعت زمینه‌سازی‌ها برای حمایت جامعه معلولان فراهم آمده و بستر مطلوب این کار به وجود آید.

ستاری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اگر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی به سهمیه سه درصد استخدام معلولان توجه کنند و در کنار آن توان خود معلولان برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی مطلوب مورد توجه و دقت قرار گیرد قطعاً به همان نسبت ما با تولید کیفی‌تر با ارزش افزوده بالاتر و در نهایت خروجی مشخصی در این حوزه شاهد هستیم که می‌تواند نقطه تحولی و خوبی برای حمایت از جامعه معلولان باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: آنچه که در این ارتباط باید به آن بها داده شود، در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و برخی محدودیت‌های جامعه معلولان است که ممکن است برخی ضعف‌ها و نارسایی‌ها را نیز داشته باشد اما آنچه که مهم به نظر می‌رسد نگاه درست و حرکت‌های مطلوبی است که می‌تواند جامعه معلولان ما را به عرصه کار، اشتغال و ارتقا شاخصه‌های مطلوب‌تر سوق دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :