مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی همدان گفت : لازمه اجرای طرح کاداستر در همدان و دریافت اعتبارات ملی منوط به دریافت اعتبارات استانی است.
کد خبر: ۱۵۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸ 27 December 2015

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی همدان گفت : لازمه اجرای طرح کاداستر در همدان و دریافت اعتبارات ملی منوط به دریافت اعتبارات استانی است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی همدان : لازمه اجرای طرح کاداستر در گرو تخصیص اعتبارات است

به گزارش ایرنا ؛ رحیم برقی افزود: برای اجرای این طرح در صورت تخصیص 30 درصد اعتبار استانی، 70 درصد باقیمانده اعتبار ملی نیز تخصیص خواهد یافت.

وی اضافه کرد: با توجه به اجرای طرح بزرگ تهیه نقشه کاداستر برای سنددار کردن زمین های کشاورزی در استان، طرح بزرگ پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن زمین های کشاورزی (کاداستر) در 950 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه فاز اول اجرای طرح کاداستر در 13روستای شهرستان بهار انجام شده است افزود: برای این مقدار تاکنون 10میلیارد ریال اعتبار ملی جذب شده اما اعتبار استانی هنوز باقی مانده است.

وی گفت: 54 درصد از اراضی استان زراعی و 46 درصد آن اراضی ملی هستند و این مهم موجب مشکل تر شدن اجرای طرح کاداستر در استان همدان شده است.

وی اضافه کرد: با تهیه نقشه کاداستر، مالکیت های دولتی و شخصی بر روی زمین، نوع الگوی کشت و نوع محصول مشخص شده و تولیدکنندگان و کشاورزان با همکاری اکیپ های جمع آوری اطلاعات ی می توانند برای زمین خود سند مالکیت دریافت کنند.

وی بیان کرد: با تهیه نقشه کاداستر در زمین های کشاورزی و باغی، مقدمات سنددار کردن اراضی کشاورزی برای تولیدکنندگان و کشاورزان استان فراهم می شود.

وی تصریح کرد: کشاورزان و تولیدکنندگان برای اجرای موفقیت آمیز طرح سنددار کردن زمین های کشاورزی خود با اکیپ های جمع آوری اطلاعات و کارشناسان مراجعه کننده همکاری کنند.

وی به روستاییان و کشاورزان توصیه کرد در گام نخست، با ارائه اطلاعات دقیق و صحیح به کارشناسان جمع آوری کننده اطلاعات زمین کشاورزی، در سنددار شدن اراضی کشاورزی همکاری کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :