قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در 9 ماهه امسال 49 میلیارد و 406 میلیون ریال در قالب چهار هزار و 90 فقره وام قرض الحسنه به خانواده های محروم و نیازمند تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۵۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ 02 January 2016

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در 9 ماهه امسال 49 میلیارد و 406 میلیون ریال در قالب چهار هزار و 90 فقره وام قرض الحسنه به خانواده های محروم و نیازمند تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، علی نامدار افزود: وام های قرض الحسنه این نهاد در راستای مرتفع کردن مشکلات محرومان و مددجویان نیازمند تحت حمایت پرداخت شده و در قالب وامهای کارگشایی، مسکن و موردی به خانواده های نیازمند پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: از این تعداد وام پرداخت شده به مددجویان، یک هزار و 300 فقره آن با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال مربوط به شهرستان های همدان و قهاوند بوده و مابقی به خانواده های تحت حمایت شهرستانهای مختلف استان پرداخت شده است.

نامدار وام کارگشایی را از وام های مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: این وام به دلایل مختلف و برای کارهای روزمره به مددجویان اختصاص داده می شود که رقم این نوع وام و اقساط آن بسیار کم است و برای بازپرداخت آن هم در صورت عدم بازپرداخت از مستمری ماهانه مددجویان کاسته می شود .

قائم مقام کمیته امداد استان همدان تصریح کرد: پرداخت وام های قرض الحسنه با همکاری بانک ها از خدمات این نهاد در ارائه تسهیلات به خانواده ها بوده و مبالغ قابل توجهی وام از این منابع به مددجویان پرداخت شده که کارگشایی آنها بوده است.

*** پرداخت پنج هزار و 340 فقره وام به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان همدان

معاون اداری و مالی کمیته امداد استان همدان گفت: در 9 ماهه امسال پنج هزار و 340 فقره وام در قالب تسهیلات اشتغالزایی و کارگشایی از منابع داخلی و بانکی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

ایرج نیکو اقبال با اشاره به اینکه طرح های اشتغال این نهاد در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، فعالیت های صنفی صنعتی و خدمات است افزود: برای پرداخت این وام ها و اجرای طرح ها مبلغ 96 میلیارد و 578 میلیون ریال اعتبار از منابع داخلی و بانکی هزینه شده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد وام پرداختی به مددجویان تحت حمایت این نهاد تعداد یک هزار و 250 فقره آن تسهیلات اشتغال با اعتبار بالغ بر 47 میلیارد و 171 میلیون ریال و چهار هزار و 90 فقره آن در قالب وام کارگشایی با اعتبار 49 میلیارد و 406 میلیون ریال است که این تسهیلات در راستای مرتفع شدن مشکلات خانواده های محروم و نیازمند و همچنین فراهم کردن اشتغال و توانمند شدن آنان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: خانواده های مددجو پس از دریافت تسهیلات اشتغال، ایجاد کسب و کار و تامین درآمد کرده و خودکفا می شوند و در نهایت از چرخه حمایتی این نهاد خارج خواهند شد.

وی سیاست کلی این نهاد را ایجاد اشتغال و خود اتکایی خانواده ها دانست و گفت: این نهاد از تمام ظرفیت های موجود برای استقلال خانواده های تحت حمایت استفاده خواهد کرد.

46 هزار و 210 خانوار در قالب 92 هزار و 420 نفر به صورت مستمر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان قرار دارند و سالانه بیش از 32 هزار و 500 نفر به صورت موردی از این نهاد در استان همدان خدمات دریافت می کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :