استاندار سیستان و بلوچستان:
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به انجام وظیفه کارمندان در ادارات افزود: خدمات با همکاری و مشارکت اعضا به چشم دیده می‌شود، توسعه‌ای که در آن سهم انسان قشنگ دیده نشود و اثر آن در رفتار انسان موثر نباشد هیچ ارزشی ندارد.
کد خبر: ۱۵۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 02 January 2016

علی اوسط هاشمی پیش از ظهر امروز ضمن بازدید از مجموعه اردوگاههای اتباع خارجی استان، در نشست صمیمانه خود با کارکنان اداره کل اتباع و مهاجرین سیستان و بلوچستان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری دو جمله را به‌عنوان کلید واژه پیوند و آشتی در جامعه معرفی کرده است و همین دو جمله سبب ایجاد برکت شد که عبارتند از: رای، حق الناس است و هر کس به خاطر ایرانی بودنش در انتخابات شرکت کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به انجام وظیفه کارمندان در ادارات افزود: خدمات با همکاری و مشارکت اعضا به چشم دیده می‌شود، توسعه‌ای که در آن سهم انسان قشنگ دیده نشود و اثر آن در رفتار انسان موثر نباشد هیچ ارزشی ندارد.

وی گفت: مردم کارفرمای ما هستند، حق تکریم دارند و باید اخلاق را در برابر آنها رعایت کنیم، هر کس قدرت بر او احاطه کند، باخته است و ما باید سعی کنیم تا آنجایی که در توان داریم در ارتباط با اتباع خارجی سرمایه بسازیم.

هاشمی تصریح کرد: کار فرهنگی، باید هدفدار باشد و سیاست ما بر این است که در حوزه اول با همسایگانمان مدارا کنیم، از طریق اتباع خارجی باید جریان و سرمایه ایجاد کنیم و بگذاریم بلندگوی واقعیت‌ها باشند.

وی افزود: برقراری ارتباط با کشورهای همسایه در اولویت از سایر کشورها است،  5 کشور بالاترین تجارت را با ایران دارند، یکی از آنها افغانستان است، دوستی با افغانستان موجب آبادانی سیستان می‌شود و بخشی از حیات سیستان با تعامل با افغانستان بوجود می‌آید.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اردوگاهها باید آینده نگر و دارای طرح جامعه و توسعه باشد، هر انسانی که در اردوگاهها سیر می‌کند، یک رفتار اجتماعی است، امروزه روز رقابت است، باید از ظرفیت‌های فرهنگی استفاده و به‌کار گرفته شود و باید نقش‌‌ ملی را عهده‌دار باشیم.

اوسط هاشمی افزود: حسن همجواری ما با افغانستان، اساس و پایه‌اش در دامنه نفوذ ما در مردم این کشور است، اگر در لایه‌های مردمی افغانستان جا پیدا کنیم، می‌توانیم تعاملات زیادی داشته باشیم و از ظرفیت‌های ملی، فرهنگی، دینی و همجواری استفاده کنیم.

وی با اشاره به اردوگاه نیاتک که در حال حاضر اردوگاهی برای معتادین شده است، گفت: باید توسعه آینده نگر و هدفمند داشته باشیم و برای کسانی که آواره نداری و ناامنی هستند پناهگاه قشنگی باشیم و در همین راستا پیشنهاد تشکیل خیرین حامی مهاجر را دادند و ابراز داشتند که به کسی که محتاج است کمک کنیم و همیشه در مسیر ثبات باشیم.

مدیرکل اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان سیستان و بلوچستان افزود: اردوگاه‌های سیستان و بلوچستان در حوزه اتباع خارجی نسبت به 5 سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است و دارای ایستگاه پشتیبانی در سراسر استان هستیم.

علیرضا شهرکی گفت: یکی از حوزه‌های ارتباطی ما با مجموعه سازمان ملل است و با پشتیبانی ناجا و شورای امنیت ملی در جهت دستگیری و ساماندهی اتباع خارجی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :