مدیرکل منابع طبیعی ایلام:
تعیین حدود کاربری‌ها مختلف از قبیل جنگل، مرتع، اراضی بیابانی و کشاورزی به تفکیک شهرستان‌ها و بخش‌های استان به‌خصوص در مورد شهرستان‌های تازه تأسیس برای برنامه‌ریزی مسئولان امری ضروری است که به‌وسیله‌ی نقشه پوشش گیاهی می‌توان آن را فراهم کرد.
کد خبر: ۱۶۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 11 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل منابع طبیعی ایلام حفاظت از منابع طبیعی شهرستان‌ها لازمه‌ی تسلط بر نقشه‌های پوشش گیاهی است.

دکتر «رضا احمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: تعیین حدود کاربری‌ها مختلف از قبیل جنگل، مرتع، اراضی بیابانی و کشاورزی به تفکیک شهرستان‌ها و بخش‌های استان به‌خصوص در مورد شهرستان‌های تازه تأسیس برای برنامه‌ریزی مسئولان امری ضروری است که به‌وسیله‌ی نقشه پوشش گیاهی می‌توان آن را فراهم کرد.

وی با بیان این‌که مجموعه نقشه‌های حفاظت مشارکتی شهرستان‌ها و بخش‌های استان که به استناد به نقشه پوشش گیاهی توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و آخرین تکنولوژی روز GIS و RS و به همت واحد GIS منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهیه‌شده زمینه‌ساز آمار نسبتاً دقیق برای برنامه‌ریزی در استان و شهرستان و ارائه آمار یکپارچه در خصوص پدیده‌های منابع طبیعی خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام با تأکید بر این‌که مشخص شدن حریم و حدود عرصه‌ها از تصرف اراضی ملی جلوگیری می‌کند، یادآور شد: به‌صورت جدی دنبال این هم در سطح استان هستیم./پ
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :