26 دی ماه تا 2 بهمن ماه: در نمایشگاه "سنگ ها، رنگ ها و نقش ها" در بیرجند 3 هزار اثر هنری کارشده بر روی سنگ ارایه می شود
برای کمک به دانش آموزان نیازمند، به دو روش پرداخت مستمری ماهانه و کمک های متفرقه غیرنقدی مانند غذا، لباس، کارآفرینی و آموزش به کودکان عمل می شود/ بنیاد کودک سعی می کند شوق آموزش را بین دانش آموزان ایجاد کند
کد خبر: ۱۶۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۲ 12 January 2016

26 دی ماه تا 2 بهمن ماه؛ نمایشگاه "سنگ ها، رنگ ها و نقش ها" در بیرجند برپا می شود.

26 دی ماه تا 2 بهمن ماه؛ نمایشگاه "سنگ ها، رنگ ها و نقش ها" به نفع بنیاد کودک در بیرجند برپا می شود.

ولی پور مدیربنیاد کودک خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: بنیاد کودک یک NGO بین المللی است که بیش از 20 سابقه فعالیت دارد و به واسطه شفافیتی که بنیاد کودک در عملکرد خود دارد در حال حاضر در بیش از 25 استان کشور و 10 کشور دیگر فعالیت دارد و در خراسان جنوبی نیز این موسسه فعالیت خود را از 21 مهر ماه امسال آغاز کرده است.

وی ادامه داد: جامعه هدف بنیاد کودک، دانش آموزان مستعد تحصیل است و تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا شوق اموزش بین دانش اموزان پرورش یابد.

مدیربنیاد کودک خراسان جنوبی در خصوص کمک های بنیاد کودک به دانش آموزان نیازمند تصریح کرد: از دو روش پرداخت مستمری ماهانه و کمک های متفرقه غیرنقدی مانند غذا، لباس، کارآفرینی و آموزش به کودکان کمک می شود.

ولی پور اظهارکرد: با فراهم کردن زمینه آموزش برای دانش آموزان در درازمدت می توان شاهد آثار مثبت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشیم.

وی تصریح کرد: در بنیاد کودک تنها به آموزش و تحصیل دانش آموزان اکتفا نمی کنیم بلکه در زمینه های فرهنگی، هنری، ورزشی نیز کمیته هایی را در نظر گرفته شده است.

مدیربنیاد کودک خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بنیاد کودک به صورت تخصصی در زمینه دانش آموزان مستعد تحصیل که نیازمند هستند فعالیت می کند، ادامه داد: در فعالیت های اجتماعی از فعالیت های فله ای باید صرف نظر کرد؛ چراکه این فعالیت ها برای جامعه مفید نیست.

ولی پور گفت: بنیاد کودک سعی می کند شوق آموزش را بین دانش آموزان ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه دلیل بسیاری از معضلات جامعه امروزی فقر فرهنگی است نه فقر مادی، تصریح کرد: فقر فرهنگی جامعه باید با فعالیت فرهنگی رفع شود.

مدیربنیاد کودک خراسان جنوبی اظهارکرد: اولویت بنیاد خانواده های لب پرتگاه اما روبه بالا است.

ولی پور ادامه داد: در بنیادکودک دو شاخصه کیفیت بالا و حرکت در راستای نیاز جامعه مورد نظر است و بر این اساس فعالیت می کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت بنیاد کودک بیرجند تاکنون 26 نفر در بنیاد پذیرش شده اند، ادامه داد: علاوه بر این تعداد 2 هزار کودک دیگر نیز به لحاظ تحصیلی شرایط بنیاد را دارند و باید کار پذیرش این کودکان انجام شود.

مدیربنیاد کودک خراسان جنوبی تاکیدکرد: در بنیاد نیازمند حمایت مالی نیستیم بلکه نیازمند حمایت اجرایی مسئولین هستیم تا بتوانیم بهتر به کودکان کمک کنیم.

محمد استانستی، استاد هنرمند نگارگری نیز در ادامه جلسه گفت: گرووه هنری نگین نگاره با دو هدف آموزش هنر و کارآفرینی هنری در بیرجند راه اندازی شده است تا در سرزمینی مانند خراسان جنوبی که در بعد هنری کارآفرینی نداریم افراد علاقمند و متخصص بتوانند فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: طی 3 سال گذشته حدود 40 نفر در این گروه مشغول کار شده اند و گروه نگین نگاره برای معرفی هنر و کارآفرینی هنری در حال فعالیت است.

كارشناس ارشد نقاشی با اشاره به راه اندازی نمایشگاه سنگ ها، رنگ ها و نقش ها در بیرجند، تصریح کرد: این نمایشگاه برای معرفی بنیاد کودک و معرفی هنر و زیبایی ها در بیرجند راه اندازی می شود.

استانستی تصریح کرد: در این نمایشگاه تابلوها و کارهایی از جنس سنگ که روی آن نقاشی شده با کاربردهای مختلف از قبیل جاشمعی، جاقلمی، تابلو ارائه می شود.

وی اظهارکرد: تاکنون بالغ بر 5 هزار قطعه سنگ نقاشی شده که از این تعداد 3 هزار اثر در نمایشگاه "سنگ ها، رنگ ها و نقش ها" در معرض دید عموم مردم قرار می گیرد.

كارشناس ارشد نقاشی اظهارکرد: در این نمایشگاه ابتدا شوق زندگی را زنده می کنیم که قسمت اعظمی از شوق زندگی در جاذبه ها وزیبایی های زندگی نهفته است.

استانستی در خصوص تاریخ برگزاری این نمایشگاه نیز گفت: این نمایشگاه از 26 دی ماه تا دوم دی ماه در نگارخانه شهر واقع در میدان ابوذر به روی عموم باز است


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :