معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان از اعزام 254 مراقب به منازل معلولان استان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 13 January 2016

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان از اعزام 254 مراقب به منازل معلولان استان خبر داد.

به گزارش ایسنا،"فریدالدین حجت‌الاسلامی" با بیان اینکه 254 مراقب به منازل معلولانی که باید در منزل از آنها نگهداری شود، اعزام می‌شوند، افزود: این افراد 3-4 روز در هفته با حضور در منازل معلولانی که شرایط ویژه دارند، خدمات‌توانبخشی ارائه می‌دهند که مدت زمان حضورشان هر بار به 3 تا 4 ساعت می‌رسد.

وی با بیان اینکه تعداد معلولان استان 33 هزار خانوار است که بهزیستی به این تعداد خانوار خدمات ارائه می‌دهد، از افزایش 25 درصدی کمک هزینه نگهداری دو هزار معلول در مراکز نگهداری معلولان از مهرماه امسال خبر داد و گفت: تصمیمات اولیه مبنی بر افزایش حقوق معلولان اتخاذ شده اما تاکنون قطعی و اجرایی نشده است که در صورت تامین بودجه، تغییرات خوبی در حقوق معلولان شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلامی بیشترین نوع معلولیت‌ها را در استان جسمی وحرکتی دانست و تصریح کرد: پرداخت حقوق معلولان به طور مرتب و به موقع انجام می‌گیرد اما ممکن است گاهی چند روز به تعویق بیفتد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان در خصوص ارائه خدمات درمانی به این افراد گفت: کلیه مددجویان این سازمان تحت پوشش بیمه پایه هستند گرچه تمامی آنها از بیمه مکمل بهره می‌گیرند اما این نوع بیمه دستورالعمل خاصی دارد و طبق آن افراد را تحت پوشش قرار می‌دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :