در جریان بازدید مسئولان از پایگاه‌های امدادی استان همدان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر این استان، جان یک کودک را نجات داد.
کد خبر: ۱۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 24 March 2015

در جریان بازدید مسئولان از پایگاه‌های امدادی استان همدان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر این استان، جان یک کودک را نجات داد.

به گزارش فارس ؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان و معاون امداد و جوانان او با همراهی رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری از پایگاه‌های امدادی این استان بازدید کردند.

در این بازدید که از ظهر نخستین روز سال نو آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد، علاوه بر پایگاه‌های طرح «امداد نوروزی» و طرح «راهنمایی و سلامت مسافران نوروزی» در شهرستان‌های بهار، تویسرکان و اسدآباد، کمپ امداد و نجات و اردوگاه اسکان مسافرین نوروزی در میدان فرودگاه همدان مورد بازدید مسئولان قرار گرفت.

در جریان این بازدید، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، با حضور به موقع در صحنه یک سانحه رانندگی و استفاده از تخصص پزشکی خود، جان یک انسان را نجات داد.

بهروز کارخانه‌ای با بیان اینکه خواست خدا بر این قرار رفت که با لغو یک سفر از پیش برنامه‌ریزی شده، حیات دوباره را به یک انسان هدیه کنم، در توضیح این سانحه رانندگی گفت: در جریان بازدید از پایگاه‌های امدادی، حین عبور از حدفاصل میان اسدآباد و جنت‌آباد، شاهد برخورد سهمگین یک دستگاه خودروی سواری پیکان با یک دستگاه خودروی سواری پژو بودیم.

وی با اشاره به تماس فوری معاونت امداد و نجات هلال احمر همدان با سامانه ندای امداد 112، از فراخوان نیروهای امدادی و تیم فوریت‌های پزشکی اورژانس خبر داد و افزود: با رسیدن نیروهای امدادی، 6 سرنشین این دو خودرو از کمک‌های اولیه امدادی برخوردار شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان با بیان اینکه به لطف خدا، در نتیجه  احیاء قلبی و عروقی و اقدامات اولیه پزشکی نبض حیات در رگ‌های یکی از مصدومین این حادثه که کودکی حدوداً پنج ساله بود جاری شد، تصریح کرد: یکی دیگر از کودکان مصدوم در این حادثه به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

وی لذت نجات جان یک انسان را لذتی غیر قابل توصیف بیان کرد و با بیان اینکه نجاتگران جان بر کف هلال‌احمر با خدمات شبانه‌روزی در ایام تعطیلات نوروزی این لذت را هر لحظه در نهایت خلوص، تجربه می‌کنند، افزود: خدا را شاکرم که من هم، در چرخش تمام اتفاقات دیروز، از موهبت اهدای حیات دوباره به یک انسان، بهره‌مند شدم.

کارخانه‌ای در خاتمه ارزیابی خود را در خصوص بازدید از پایگاه‌های هلال احمر خوب عنوان کرد و افزود: همه پایگاه‌ها با تجهیزات کامل و نیروهای تازه نفس و با نشاط، در حال خدمت‌رسانی به مسافرین نوروزی هستند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :