مدیرکل برنامه ریزی و بودجه گلستان گفت: ۴۳ سند دستگاهی در استان تهیه و تدوین شده که مبنای تدوین سند جامع راهبردی استان بوده است.
کد خبر: ۱۶۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 14 January 2016
قدرت الله عابدی، مدیرکل برنامه ریزی و بودجه گلستان، عصر روز گذشته (23 دی) در ششمین جلسه کارگروه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: جهت گیری های توسعه و آینده استان در سندهای دستگاهی استان تعیین شده، در همین ارتباط 43 سند دستگاهی در استان تشکیل شده است.
 
وی افزود: همچنین سند جامع راهبردی عملیاتی استان نیز در افق 1404 در شورای راهبردی استان به تصویب رسیده و شامل 12 سرفصل اصلی است.
 
عابدی بیان کرد: عمده ترین مسائل و موضوعات استان ذیل این 12 سرفصل اصلی شامل نقاط ضعف و قوت، انتقادات و پیشنهادات، اهداف و راهبردها و سیاست های برنامه ای در بخش های مختلف وجود دارد.
 
وی با اشاره به تدوین سند اشتغال استان هم اظهار کرد: مسائل مهمی از جمله اشتغال در استان به آن پرداخته شده و سند توسعه اشتغال تدوین شده است که مصوبه شورای عالی اشتغال بوده و جهت گیری های استان را در آموزش های مهارتی تعیین کرده است.
 
عابدی خاطرنشان کرد: براساس اسناد موجود در استان باید برش برنامه کوتاه و میان مدت را از آن ها استخراج کرد تا در بخش آموزش و پروش، پس از اتمام دوره تحصیلی دانش آموزان حداقل یک مهارت را برای گذران زندگی خود داشته باشند. علاوه براین تلاش کردیم این مسئله را به دانشگاه ها نیز تسری دهیم.
 
وی تأکید کرد: ظرفیت های زیادی در استان وجود دارد از جمله پارک علم و فناوری و مشاغل دانش بنیان که باید برای توسعه استان از همه آنها بهره گیری کرد.

منبع:شبستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :