مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل از کاهش میزان ازدواج و افزایش طلاق در سطح این استان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶ 29 January 2015
به گزارش ایرنا، «شهرام دهقان» روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران استان اردبیل گفت: طی 10 ماهه سال 1392 در سطح این استان 15 هزارو 32 فقره ازدواج در دفاتر اسناد رسمی به ثبت رسیده بود.

وی افزود: امسال نیز شاهد روندی نزولی بودیم به طوری که ازدواج با رشد منفی هفت درصدی به 14 هزارو 26 فقره رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک همچنین از افزایش سه درصدی طلاق در استان اردبیل خبر داد.

او تشریح کرد: 2 هزارو 62 فقره طلاق طی 10 ماهه سال گذشته داشتیم اما در سال جاری 2 هزارو 276 فقره طلاق به صورت رسمی ثبت شد که نشان از افزایش آن از 13 به 16 درصد دارد.

دهقان در ادامه به استقرار سامانه ثبت الکترونیک اسناد اشاره کرد و از صدور 43 هزارو 361 فقره سند مالکیت طی 10 ماهه سال 1393 در سطح استان اردبیل خبر داد.

وی بیان کرد: در همین مدت 143 میلیارد و 391 میلیون ریال درآمد داشتیم که از این میزان پنج میلیارد و 800 میلیون ریال به حساب شهرداری های استان از بابت حق سهم ثبت سند واریز شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل همچنین از واریز شدن 42 درصد از مجموع درآمد این سازمان به حساب جمعیت هلال احمر اشاره کرد.

او تشریح کرد: با وجود مشکلاتی مانند نبود ساختمان مناسب و کمبود نیروی انسانی، نهادی درآمدزا هستیم و با خدمات الکترونیک خود در جهت ارایه خدمات با کیفیت به مردم، پیگیری از وقوع جرم و رشد سلامت اداری گام های اساسی برداشتیم.

دهقان اظهار کرد: سامانه ثبت الکترونیک و صدور اسناد به صورت تک برگ که شامل اطلاعات حقوقی، هندسی و نقشه موقعیت املاک می باشد، بسیاری مشکلات مانند جعل سند، معارض مراجعه های مردمی را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه 2 سال از فراخوان تعویض سندهای مالکیت گذشته است، از مردم خواست هرچه سریعتر برای تعویض سندهای مجلد با سندهای تک برگی اقدام کنند.

طبق آخرین سرشماری صورت گرفته در سال 1390 استان اردبیل با بیش از یک میلیون و 249 هزار نفر جمعیت، 17 هزارو 953 کیلومتر مربع مساحت دارد که 1.09 درصد از مساحت کل کشور را شامل می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :