مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران گفت:436 طرح اشتغالزایی به بانک‌های استان مازندران پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۶۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 23 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، کامراناصغری در ششمین جلسه کارگروه اشتغال در استانداری مازندران گفت:10 کارگروه منتخب پس از ارزیابی طرح ها برای پرداخت تسهیلات بانک ها برگزار شد و امید است در پرداخت تسهیلات روند رو به رشدی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون توان اعتباری بانک‌ها در استان برای طرح‌های اشتغالزایی413 میلیارد تومان گزارش شده و تعداد طرح های منتخب نیز 436 طرح اعلام شده است، افزود:اعتبار موردنیاز برای این تعداد طرح 200 میلیارد تومان استو تا کنون 55 میلیارد تومان به تعدادی از طرح‌ها پرداخت شد که در کل 20 درصد اعتبارات پرداخت شده است.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه در سال جاری برخی ادارات در جذب اعتبارات همت جدی نداشتند، تصریح کرد: 77 میلیارد ریال به دو دستگاه کمیته امداد و بهزیستی داده شد و تا کنون نیمی از طرح‌های کمیته امداد پرداخت تسهیلات صورت گرفته و جمع پرداختی دودستگاه کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی 69 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

وی افزود: از سوی بانک ملی 85 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات جهت اشتغالزایی فراهم شد که با ارایه112 طرح به این بانکمشخص شد مبلغ 78 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای این طرح‌ها نیاز است.

اصغری با بیان اینکه بانک تجارت 42 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های اشتغال زایی اختصاص داده بود، عنوان کرد:78طرحبه مبلغ 31 میلیارد تومان در این بانک تصویب شد که 10 میلیارد تومانآن پرداخت شد.

وی افزود: بانک سپه 50 میلیارد تومان اعتبار قابل پرداخت در بخش اشتغالزایی داشتکه 37 طرح پدیرفته شد و در کل مبلغ 3 میلیارد تومان پرداخت شد.

این مسئول درصد پرداخت بانک رفاه به طرح های اشتغالزایی نسبت به دیگر بانک ها را بیشتر دانست وعنوان کرد: بانک صادرات و ملت هر کدام اعتباراتی را اختصاص دادند و مبالغی برای اجرایی شدن پرداخت شد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی طرح‌های اشتغالزایی خود را به کمیته منتخب اعلام کنند.

اصغری درباره اتحادیه شالیکوبی دارانی که در فصل برداشت از اتباع خارجه استفاده می‌کنند، اظهار کرد: مالکان شالیکوبی‌ها حق به کارگیری افاغنه غیر مجاز را ندارند.

این مسئول یادآور شد: باید با استاندارد کردن کیسه‌های حمل شالی با بارگیری 50 کیلوگرم از نیروهای بومی یا استان‌های دیگر بهره ببریم و استفاده از اتباع غیر مجاز انجام نشود.

اصغری گفت: قانون دستمزد کارگران بر اساس عرفی است و قرار شد وزن کیسه های صنعتو معدن بر روی آن درج شود.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :