عضو هیات مدیره تشکل "پیام‌آوران اردیبهشت کرمانشاه" از مردم خواست با جمع‌آوری درب‌های بطری و تحویل آن، در خرید ویلچر برای معلولان مشارکت کنند.
کد خبر: ۱۶۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 24 January 2016
عضو هیات مدیره تشکل "پیام‌آوران اردیبهشت کرمانشاه" از مردم خواست با جمع‌آوری درب‌های بطری و تحویل آن، در خرید ویلچر برای معلولان مشارکت کنند.

زهرا سادات میرمعینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: طرحی از چند وقت پیش در کشور آغاز شده که بر اساس آن با جمع‌آوری درب‌های پلاستیکی بطری، برای معلولین ویلچر تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: با آغاز به کار تشکل پیام‌آوران اردیبهشت از حدود پنج ماه قبل، جمع‌آوری بطری‌های پلاستیکی را در کرمانشاه آغاز کردیم، اما تا کنون موفق به خرید ویلچر نشده‌ایم.

به گفته این فعال محیط زیست، به ازاء هر 30 کیلوگرم درب بطری که جمع‌آوری شود، می‌توان پول خرید یک ویلچر را دریافت کرد.

میرمعینی تصریح کرد: پلاستیک‌هایی که جمع می‌شوند در اختیار افرادی که بازیافت پلاستیک انجام می‌دهند قرار می‌گیرد و در ازاء آن پول برای خرید ویلچر به ما داده می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا درب بطری‌ها انتخاب شده است، عنوان کرد: این درب‌ها کوچک هستند و زود زیر خاک می‌روند و چند صد سال طول می‌کشد تا تجزیه شوند و آلودگی زیست محیطی در پی دارند.

عضو هیات مدیره تشکل "پیام‌آوران اردیبشهت کرمانشاه"معتقد است، از سوی دیگر ارزش این نوع پلاستیک بیشتر از سایر پلاستیک‌ها است و خوب به فروش می‌رود.

میرمعینی از همکاری 150 نفر در این طرح خبر داد و از مردم هم خواست با جمع‌آوری درب‌های پلاستیکی به خرید ویلچر کمک کنند.

وی در پایان افزود: مردم می‌توانند پلاستیک‌های جمع شده را به سه محل کاکتوس فروشی گلستان پایین‌تر از چهارراه گلستان، آموزشگاه علمی پروین خیابان مصوری و مهد پویش در کوچه 125 میدان مرکزی تحویل دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :