پروژه‌های توسعه محور در اولویت سال 95؛
از مهمترین پروژه‌ها احداث پل روگذر قدس است که برای ساکنان شهر اردبیل از اهمیت خاصی برخوردار است که با تلاش و پیگیری شهردار اردبیل در دهه فجر قرار است عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.
کد خبر: ۱۶۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 24 January 2016

معاون فنی و عمرانی شهردار اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا دهه فجر انقلاب اسلامی در مراسمی با شکوه آغاز عملیات پل روگذر قدس را برگزار کرده و زمینه اجرایی این پروژه مهم و اساسی در شهر اردبیل فراهم آید.

پل قدس دهه فجر كلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، سید رجب شمس در مورد فعالیت‌های انجام شده و پیش‌روی معاونت فنی و عمرانی شهرداری که در حال اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی هستند گفت‌وگویی را انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

- از فعالیت‌های معاونت فنی و عمرانی برای مخاطبانمان بگویید؟

با هدف تحقق عمران و آبادانی شهر حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری اردبیل در راستای رفع نیازمندی‌های فعلی و آتی شهر اردبیل نسبت به بررسی و تعیین خط و مشی برنامه‌های کلی اقدام و طرح‌های فنی و اجرایی را با انجام مراحل مطالعاتی زیربنایی در زمینه هدایت آب‌های سطحی، احداث تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح، احداث و بهسازی معابر فرعی و اصلی، احداث ساختمان‌های زیربنایی شهر شامل پارکینگ‌های طبقاتی، سالن‌های چند منظوره ورزشی، ساختمان‌های آتش‌نشانی، شهرک‌های تفریحی، ساختمان‌های فرهنگی، پارک‌ها و همچنین نیازهای فضای سبز شهری و ... به واحدهای مرتبط ارائه و سپس با ایجاد هماهنگی نسبت به مراحل طراحی و برآورد هزینه‌ها اقدام می‌کنیم.

-در مورد مراحل انتخاب پیمانکار و اجرای پروژه‌های مصوب نیز گزارشی ارائه کنید؟

در مراحل بعدی پس از طی مراحل شناسایی پیمانکار صاحب صلاحیت برای کارهای عمرانی، نظارت اولیه بر حسن انجام آنها را به مدیریت مناطق شهرداری واگذار و در نهایت با نظارت کلی بر عملکرد عمرانی اعم از کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت با کنترل و تدوین برنامه‌های زمانبندی، مطابقت دادن آنها با نقشه‌ها و مشخصات فنی و تایید نهایی کارکردهای مرتبط وظایف محوله را به سرانجام می‌رسانیم.

-امسال با چه اولویت و اعتباری پروژه‌های فنی و عمرانی اجرایی شده است؟

با توجه به برنامه‌های عمرانی مصوب سال 94 که بیشتر با اولویت بهسازی معابر سطح شهر بود با هزینه‌کرد یک هزار و 160 میلیارد ریال فعالیت‌ها و اقدامات خوبی در حوزه عمرانی و فنی انجام شده که در بخش‌های مختلف قابل توجه است.

- در مورد اهم اقدمامات اجرایی بهسازی در سال 94 توضیحاتی را ارائه کنید؟

باید بگویم که اجرای جدول در معابر اصلی و فرعی و پارک‌ها به طول 150 هزار متر، احداث کانال سنگی به طول 45 هزار متر و بهسازی رودخانه بالیقلو به طول 1000 متر انجام شده است.

در کنار آن اجرای زیرسازی معابر اصلی و فرعی به میزان 490 هزار مترمکعب ، آسفالت‌ریزی به میزان 850 هزار مترمربع و پازل‌چینی پارک‌ها و پیاده‌روها به طول 50 هزار مترمربع با همکاری و تلاش مجموعه عمرانی و فنی به انجام رسیده است.

- در مورد تکریم معلولان در قالب طرح مناسب‌سازی محیط شهری چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

در این زمینه و با هدف تکریم معلولان، ‌جانبازان و نابینایان مناسب‌سازی محیط شهری با هدف تسهیل در عبور و مرور این عزیزان انجام شده که شامل پازل‌چینی مسیر نابینایان به میزان 15 هزار و 200 مترمربع، پل فلزی معلولان ویلچری به میزان 140 عدد، احداث رمپ به متراژ 2 هزار و 860 مترمربع، نصب 30 عدد پارک خودروی ویژه معلولان و جانبازان در سطح شهر انجام شده است.

البته نصب تابلو و اختصاص یک باب پارکینگ در محوطه ساختمان مرکزی و مناطق چهارگانه مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی ساختمان مرکزی، اصلاح ورودی پارک‌های قدیمی و ایجاد رمپ در برخی از پارک‌ها به همراه مدنظر قرار دادن رمپ در طراحی پارک‌ها و معابر سطح شهر و سرویس‌های بهداشتی جدیدالاحداث از دیگر اقداماتی بوده که در این حوزه انجام داده‌ایم.

- از پروژه‌های توسعه محور در حال اجرا برای مخاطبان بگویید؟

ما در تلاش هستیم در سال آینده با رهنمودها و پیگیری‌های شهردار اردبیل و اعضای شورای شهر که تاکید بر اجرای پروژه‌های توسعه‌محور را دارند برخی از این پروژه‌ها را عملیاتی و اجرایی کنیم که اقدامات اولیه آنها از نیمه دوم سال جاری با انجام فازهای مطالعاتی، تملک، زیرسازی، بازگشایی مسیر انجام شده و نسبت به تکمیل و بهره‌برداری از آنها در سال‌های آینده اقدام می‌کنیم.

- آیا می‌توانید از این پروژه‌ها چند نمونه شاخص را مطرح کنید؟

بله از مهمترین این پروژه‌ها احداث پل روگذر قدس است که برای ساکنان شهر اردبیل از اهمیت خاصی برخوردار است که با تلاش و پیگیری شهردار اردبیل در دهه فجر قرار است عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

در کنار آن احداث پل نیایش و تعریض پل هوایی بسیج، ادامه کمربندی دوم با اتصال به بزرگراه ولایت به همراه احداث پل زیرگذر و پل روی رودخانه در آن مسیر در دستور کار است.

- در مورد طرح‌های اجرایی فنی و عمرانی در منطقه نمونه گردشگری شورابیل توضیحاتی را بدهید؟

در این مجموعه تکمیل کمربندی سواره‌روی شورابیل با احداث و تکمیل خیابان‌های 45 متری شوراسنتر و 55 متری کوثر با هدف قابلیت‌های طی مسیر با وسایط نقلیه در رینگ دوم شورابیل مدنظر است که البته این موضوع را هم باید بگویم که با ایجاد مسیر در روی این کمربندی از شهرک‌های نیایش، کوثر و نادری و همچنین ورودی اصلی مجتمع شورابیل با پنج مسیر و راه مجزا دسترسی با سواره به شورابیل فراهم می‌آید.

اجازه بدهید این مسیرها را اعلام کنم که شامل جنب نمایشگاه بین‌المللی، جنب موزه دفاع مقدس، ورودی از طرف مسکن مهر نیایش، کنارگذر کانال تغذیه شورابیل و ورودی اصلی شورابیل است.

در این مسیر و با هدف رفاه حال گردشگران و همشهریان به منظور استفاده از دور دریاچه شورابیل مسیرهای پیاده‌رو، پارکینگ خودرو، کمپ، قطار چرخ لاستیکی و ایستگاه دوچرخه پیش‌بینی شده که این موارد و پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و 860 میلیارد ریال قابلیت اجرایی دارد.

- در مورد اهم اقدامات اجرایی پروژه‌های توسعه محور در سال 95 نیز گزارش ارائه بدهید؟

در این زمینه باید بگوییم که تکمیل و ادامه بهسازی رودخانه بالیقلو جزو اولویت‌های ما است که امیدواریم سال 95، سال تکمیل این پروژه از پل عطایی تا پل زرناس باشد تا به بهترین شکل بتوان از این ظرفیت و توان بهره گرفت.

در کنار آن احداث پل روگذر شهید دادمان مقابل صدا و سیما، تکمیل پل روگذر داروپخش، تکمیل استادیوم پ5 هزار نفری، احداث ساختمان جدید دانشگاه علمی کاربردی، توسعه و تکمیل ایستگاه محل موقت و دائمی زباله، تکمیل استخر شهرداری، احداث ساختمان کنترل ترافیک و دیتاسنتر و احداث دو باب کتابخانه در نقاط مختلف شهری از جمله برنامه‌ها و اقداماتی است که مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است و امیدواریم با همراهی همه دلسوزان بتوانیم در اجرای این پروژه‌ها موفق عمل کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
واقعا شهرداری پول و اعتبار داره که بخواد این پل عظیم رو بسازه؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :