مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با تأکید بر لزوم برگزاری کلاس‎های آموزشی برای پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی گفت: استانداری در راستای کمک به محرومان امور لازم را پیگیری می‎کند.
کد خبر: ۱۶۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 25 January 2016

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با تأکید بر لزوم برگزاری کلاس‎های آموزشی برای پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی گفت: استانداری در راستای کمک به محرومان امور لازم را پیگیری می‎کند.

به گزارش فارس، طاهره دوروزی در بازدید از مدرسه توانمندسازی خانواده‎های زیر پوشش کمیته امداد شهرستان همدان اظهار کرد: کمیته امداد در راستای ارائه خدمات به قشر محروم ورود جدی دارد که باید خدمات گسترده کمیته امداد اطلاع‎رسانی شود.

وی با بیان اینکه یکی از خدمات ارزنده این نهاد خدمتگزار، برگزاری کلاس‎های آموزشی برای پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی است، گفت: استانداری در راستای کمک به محرومان امور لازم را پیگیری می‎کند، باید سعی شود افراد موفق در زمینه‎های مختلف شغلی، تربیت فرزند، حجاب و... به عنوان الگو به بقیه افراد معرفی شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با بیان اینکه کمیته امداد یکی از نهادهای کلیدی در رفع مشکلات محرومان و نیازمندان است، در خصوص شوق زیارت (اعزام خانواده‎های زیر پوشش به مشهد مقدس) و همچنین طرح کوثر (جهیزیه نوعروسان) قول همکاری لازم را به این نهاد داد.

دوروزی اظهار کرد: اصلی‎ترین آموزش‎های ارائه‌شده به مددجویان در زمینه مشاوره‎های پیش از ازدواج، شغلی، تحصیلی، خانوادگی و تربیت فرزندان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز راهبرد کمیته امداد تنها اقتصادی نیست بلکه در حوزه فکری، مشاوره‎ای، آموزش جوانان در شرف ازدواج، پیروان ولایت، افسران جنگ نرم برای رهبری و ... به تربیت نیرو می‎پردازد البته این افراد تربیت می‎شوند که نفعشان به کشور و نظام برسد تا در این میان سرمایه اجتماعی بالا رود.

مدیر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی همدان در ادامه تصریح کرد: تعداد خانواده‎های زیر پوشش این نهاد 46 هزار و 846 خانوار در قالب 88 هزار و 109 نفر است که 52 درصد خانواده‎ها فوت سرپرست، هشت درصد مطلقه، 31 درصد ازکارافتاده، پنج درصد دارای سرپرست بیمار، چهار درصد زندانی است.

علی‎اکبر مرادی اظهار کرد: برگزاری دوره فنی و حرفه‎ای، فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی، سبک زندگی، مدیریت اقتصاد خانواده، آموزش‌ تحکیم خانواده، پرداخت کمک‌معیشت، اهدای جهیزیه به نوعروسان، هزینه درمانی، پرداخت وام قرض‎الحسنه کارگشایی، کمک به تأمین مسکن، تغذیه کودکان زیر شش سال دارای سوءتغذیه، غربالگری سلامت مددجویی، اعزام به عتبات عالیات و مشهد مقدس از خدماتی است که این نهاد مقدس ارائه می‎دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :