مدیر کل بهزیستی مازندران گفت : تمام روستاهای این استان زیر پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه موسوم به سی.بی.آر قرار گرفته اند.
کد خبر: ۱۷۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 26 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، سعید آرام افزود : هم اکنون بیش از سه هزار روستای مازندران زیر پوشش این طرح قرار گرفتند و اقدامات لازم برای شناسایی معلولان و استفاده آنان از خدمات بهزیستی صورت گرفته است. 


وی زمان آغاز اجرای این طرح را سال 1376 به صورت پایلوت در شهرستان بهشهر اعلام کرد و ادامه داد : به منظور شناسایی افراد معلول ساکن مناطق محروم و دورافتاده که دسترسی به خدمات توانبخشی ندارند ، این طرح اجرا شد. 


مدیر کل بهزیستی مازندران نیازسنجی و خدمات رسانی به معلولان با معرفی آنان به بهزیستی را از جمله برنامه هایی معرفی کرد که با اجرای این طرح انجام می شود. 


وی در خصوص نحوه شناسایی معلولان مناطق روستایی گفت : با فراخوان بهزیستی برای جذب افراد تحصیلکرده و انتخاب افراد و شرکت در دوره های آموزشی شناسایی معلولان و چگونگی ارائه خدمات ، این افراد در منازل روستاییان حضور یافتند. 


آرام پیش بینی کرد که بیش از 40 هزار معلول در روستاهای مازندران وجود داشته باشد و حدود 20 هزار تن از این معلولان با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه ( سی بی آر ) شناسایی شدند. 


وی ادامه داد : در جلسه اخیر شورای اداری بهزیستی مازندران با تشکیل کارگروه های تخصصی مسائل و مشکلات اجرای این طرح بررسی و راهکارهای لازم برای رفع این مسائل ارائه شد . 


طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از سال 1374 در برخی استان های کشور آغاز شد و هم اکنون این طرح در تمامی استانهای کشور در حال اجرا است. 


هم اکنون 45 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی مازندران از خدمات مستمر و غیر مستمر این نهاد برخوردارند که از این تعداد 12 هزار و 400 معلول به صورت مستمر خدمات دریافت می کنند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :