کد خبر: ۱۷۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 27 January 2016


سرپرست اداره کل مدیریت بحران البرز از تشکیل جلسه بازسازی مساکن روستایی شهرستان‌های اشتهارد، فردیس، ساوجبلاغ و نظرآباد به منظور تسهیل جذب اعتبار 25 میلیارد تومانی اختصاص داده شده به این موضوع خبر داد.

مهدی مهرور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: در پی سیلی که اوایل سال 94 در استان رخ داد و با پیگیری استاندار البرز در دیدار با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، 25 میلیارد تومان جهت بازسازی و مقاوم‌سازی هزار واحد مسکونی روستایی اختصاص داده شد.

وی افزود: برای هر واحد مسکونی 25 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که 20 میلیون تومان وام با سود چهار درصد و پنج میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض پرداخت خواهد شد.

مهرور خاطرنشان کرد: تدابیر لازم برای جذب این اعتبار باید اندیشیده شود و این جلسه نیز با حضور همه دستگاههای مرتبط به منظور پیش بینی اقدامات اجرایی و ایجاد ساز و کار مناسب برای جذب اعتبار در نظر گرفته شده برگزار شد.

وی با بیان اینکه ترتیباتی در نظر گرفته شده است تا روستاییان برای دریافت این وام اقدام کنند، گفت: علاوه بر اینکه قرار شد بانکها و دستگاه‌های مرتبط یک جلسه برگزار کنند؛ بنیاد مسکن نیز تخفیفات لازم در زمینه معافیت پرداخت عوارض برای بناهای تا سقف 80 متر اعلام را کرد که خود نوعی سوبسید برای روستاییان محسوب می‌شود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران البرز در پایان با تاکید بر تهدید همیشگی روستائیان البرزی توسط سیل و زلزله گفت: باید وضعیتی به وجود آید تا روستاییان بتوانند از این تسهیلات استفاده کرده و به نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های خود بپردازند تا خطر سیل و زلزله در استان کمتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی