نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه باید از امکانات خود استفاده کنیم و چشم امید به دیگران نداشته باشیم، گفت: فرهنگ استفاده از امکانات را در اختیارمان قرار نداده‌اند.
کد خبر: ۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹ 29 January 2015

به گزارش فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعدازظهر امروز در همایش «اقتصاد مقاومتی، چرایی، چیستی و چگونگی»، که به همت دفتر پژوهش‌های فرهنگی فارس با حضور جمع بسیاری از ولایت‌مداران این استان در تالار بزرگ مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئله اقتصاد منحصر به یک زمان ویژه و دوره‌های کوتاه نیست، برپایی چنین مجالس و همایش‌هایی را دارای برکت برای حرکت‌های اقتصادی دانست و اظهار داشت: حرکت‌های پیامبران در جوامع خود مبتنی بر همراهی و همکاری مردم و راز موفقیت آنان تکیه بر این مهم بوده است.

وی افزود: امام راحل (ره) که راه انبیا را در عصر ما دنبال کرد نیز از همین ویژگی بهره برد و با تکیه بر افکار، اندیشه، استعدادها و توانمندی‌های مردمی امور را حل و فصل کرد.

امام جمعه شیراز آثار و برکات دفاع مقدس را برای قرن‌ها در جامعه ماندگار دانست و گفت: حضرت امام با تکیه بر مردم و دولت را پشت سر جامعه قرار دادن، توانست بر مشکلات پیروز شود.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: در دوران دفاع مقدس هرجا که مردم در صحنه نبودند مانند زمان بنی‌صدر، کشور در رکود و دشمن درحال پیشرفت بود اما زمانی که مردم به صحنه آمدند و دولت نیز پشت سر آنان قرار گرفت، در عرصه‌های مختلف در کشور تحول رخ داد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس حضور مردمی در جبهه‌ها موجب شد تا سوسنگرد کمتر از 24 ساعت آزاد و حصر آبادان در مدت کوتاهی شکسته شود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بر اساس همین شیوه مبارک کارها را با حضور مردم ساماندهی کرده و می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هرجا که مردم به صحنه آمدند، کشور با موفقیت مواجه شد، خاطرنشان کرد: در عرصه علم و فناوری، سلاح‌های دفاعی و عرصه‌های گوناگون، همواره تکیه کشور به توانمندی‌های داخل نقش اساسی را داشته است.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه مسئله اقتصاد همواره به‌عنوان یک معضل برای جامعه ما باقی مانده است، گفت: دشمن نیز به‌خاطر اتکا کشور به یک محصول واحد، همواره حداکثر استفاده را برده و می‌برد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: رهبر معظم انقلاب چاره کار را حضور، آماده‌سازی و توانمند کردن مردم دانسته‌اند و همراه با آنان مسیری را ترسیم و دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبری معظم طرح اقتصاد مقاومتی را مطرح و چند بار نیز خود جزئیات آن را برای دولت و ملت بازگو کرده‌اند، اضافه کرد: رهبری معظم جهاد در عرصه‌های فرهنگ و اقتصاد را اعلام کرده‌اند و اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان یک کار عملی و شدنی دوای درد می‌دانند و از این‌که با این مهم شعارگونه برخورد شود همگان را پرهیز داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: امروز نخستین مسئله ما فرهنگ و اقتصاد دینی و مقاومتی است و باید دانست که کسی در این عرصه ما را کمک نمی‌کند جز خودمان که باید بر داشته‌های کشور تکیه کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به فرمایشات مولا علی (ع) مبنی بر اینکه ایشان پیروزی در جنگ با معاویه را حاصل اندیشه بسیار دانسته‌اند، بیان کرد: مسلمان اهل برنامه است و چنانچه مردم در زندگی برنامه داشته باشند به کمال خواهند رسید.

وی با اشاره به رسالت رسانه‌ها و نخبگان در عرصه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: باید برای جوانان شغل تعریف شود و زیرساخت‌های کارها مبتنی بر دانش و دانایی و عقل و خرد باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :