کد خبر: ۱۷۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 30 January 2016


رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت که لغو تحریم ها و اجرای برجام حقانیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه ای و بین المللی را به دنیا ثابت کرد و اکنون این فرصت بی نظیر افق روشنی در برابر اقتصاد ایران گشوده است.

رحیم بنامولایی روز یکشنبه در سی امین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار و اعضای شورا در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، گفت: اقدامات دولت تدبیر و امید، دیپلماسی و سیاست های دولت در تاریخ روابط بین الملل بین کشورها، بی نظیر است.

وی اظهار کرد: سیاست های دولت در زمینه روابط بین الملل با برنامه ریزی و تقسیم بندی بر اساس توانمندی های کشورهای مختلف همراه خواهد شد.

بنامولایی ادامه داد: به عنوان نمونه در زمینه بنادر و شاهراه های آبی با ایتالیا و توسعه خطوط راه آهن برای ترانزیت بار از اروپا به آسیا، با فرانسه تفاهم نامه های همکاری منعقد شده است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز که در سفر اخیر به فرانسه و ایتالیا رئیس جمهوری و هیات عالی رتبه ایران را همراهی کرده است، با اشاره به همکاری پژو فرانسه با ایران خودرو، خاطرنشان کرد: شرکت پژو برای تولید خودروهای 2008 به بالا با اعتبار 400 میلیون یورو سرمایه گذاری در فاز اول، اعلام امادگی کرده است.

وی خاطرنشان کرد:شرکت های مختلف صنعتی و تجاری ایتالیا و فرانسه بسیار مشتاق حضور و همکاری با ایران هستند.

رییس پارلمان بخش خصوصی استان البرز با اشاره به سیاست های مدبرانه دولت در گرفتن فاینانس از کشورهای اروپایی، گفت: در زمینه فاینانس (گرفتن وام ازیک بانک یا موسسه تجاری خارجی به منظور عملیات معینی در کشور) با باز پرداخت 10 و 15 ساله استراتژی خوبی است که دولت در پیش گرفته و این مهم کشورهای اروپایی را برای حمایت های سیاسی خود متعهد می کند.

بنامولایی در ادامه سیاست خارجی دولت برای همت جهت با تأمین منافع ملی و امنیت ملی ایران دانست که هزینه ها را کاهش و فایده ها را افزایش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توافق صورت گرفته با ایتالیا و فرانسه شبکه بین الملی بین بانکی (سوئیفت)، بازگشایی می شود. بدین ترتیب بخش خصوصی می تواند ضمن بازگشایی اعتبار، تعاملات تجاری خود را افزایش دهد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: در این سفر بخش خصوصی با صنایع غذایی و پوشاک فرانسه و ایتالیا تعاملات تجاری برقرار کرده و به توافق های خوبی هم رسیدند.

وی با اشاره به استقرار منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام به عنوان یکی از مزیت های استان البرز، اظهار کرد: استقرار گمرک فرودگاه پیام از ویژگی های مهم این منطقه است و ما می توانیم به صورت مستقیم با اختصاص هواپیمای باری تجارت بین استان البرز و دو کشور فرانسه و ایتالیا را تا حد مطلوبی گسترش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی