همزمان با آغاز دهه مبارک فجر انقلاب
تابناک: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: همزمان با ایام بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی شهر خنداب 12 بهمن میزبان نهمین نشست استانی کتاب‌خوان خواهد بود.
کد خبر: ۱۷۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵ 30 January 2016

به گزارش تابناک مرکزی، امین کمالوندی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: نشست‌های کتاب‌خوان به منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و ترویج مطالعه برگزار می‌شود.

وی افزود: نهمین نشست استانی و سیصد و سی و هشتمین نشست کتاب‌خوان کشور، با معرفی بیش از 10 کتاب، توسط فعالان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در روز دوشنبه 12 بهمن در سالن اجتماعات شهرداری خنداب برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اهمیت کتاب‌خوانی و ترویج و تبلیغ آن در جامعه لازم است این سلسله نشست‌ها برگزار شود، فرهنگ کتاب‌خوانی باید در جامعه نهادینه و به عنوان فرهنگ عمومی به سوی کتاب‌خوانی سوق یابد.

کمالوندی ادامه داد: برای پر محتوا کردن و جذب مخاطبان بیشتر به نشست‌های کتاب‌خوان از کتابداران، نویسندگان، اساتید کتابداری و فعالان حوزه کتاب برای شرکت در این نشست دعوت شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون هشت نشست در سطح استان برگزار شده و در این نشست‌ها هر یک از 10 نفر معرفی شده برای ارائه کتاب خوانده شده، به مدت هفت دقیقه به ارائه گزارشی از کتابی که مطالعه کرده‌اند، می‌پردازند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با تاکید بر اینکه باید نوجوانان و جوانان را به سمت مطالعه، تشویق و ترغیب کرد گفت: تنها نگاه صرف به مقوله مطالعه نمی‌تواند در جهت رشد مطالعه و افزایش سرانه مطالعه در کشور کارساز باشد بلکه باید انگیزه کتاب‌خوانی را افزایش دهیم تا فرد علاوه بر مطالعه کتاب درسی، به مطالعه کتاب‌های دیگر نیز تمایل نشان دهد.

کمالوندی با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در سطح کشور و در راستای آن در استان مرکزی بیان کرد: امیدواریم با برگزاری این نشست‌ها و ترغیب افراد مختلف جامعه به امر کتاب‌خوانی، گامی موثر در راستای افزایش سرانه مطالعه در جامعه برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :