رئیس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان مشگین‌شهر گفت: با تلاش نیروهای امداد و نجات کوهستان جمعیت هلا‌ل‌ احمر مشگین‌شهر بعد از ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در کوه سبلان، کوهنوردی زنجانی از مرگ حتمی نجات یافت.
کد خبر: ۱۷۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 05 February 2016

عباس‌ انوری‌آذر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درمشگین‌شهراظهار داشت: براساس گزارش مرکز عملیات امداد و نجات استان اردبیل مبنی بر مصدوم شدن یک نفر کوهنورد در قله سبلان بالاتر از پناهگاه، بالافاصله دو گروه از پایگاه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال‌ احمر مشگین‌شهر به محل حادثه اعزام شدند و کوهنورد زنجانی از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

نجات کوهنورد زنجانی از مرگ حتمی در سبلان

وی با اشاره به شرایط جوی حاکم در کوهستان تصریح کرد: به دلیل وزش باد و برف زیاد در ارتفاعات کوه سبلان، دو دستگاه آمبولانس گروه امداد و نجات کوهستان در منطقه شابیل مستقر شده و امدادگران با پیاده‌روی بیش از 7 ساعت توانستند مصدوم را با پای پیاده حمل و به آمبولانس برسانند.

رئیس جمعیت هلال‌ احمر مشگین‌شهر افزود: تلاش‌های گروه امداد و نجات کوهستان قبل از ظهر امروز شروع شد و در ساعت 16:45 دقیقه عصر توانستند با رسیدن به کوهنورد مصدوم، اقدامات اولیه را برای فیکس کردن وضعیت مصدوم انجام داده و وی را در ساعت 18 به آمبولانس مستقر شده در شابیل برسانند.

انوری‌‌آذر بیان کرد: بعد از رساندن کوهنورد مصدوم به آمبولانس بلافاصله اقدامات لازم برای اعزام مصدوم به بیمارستان ولیعصر(عج) مشگین‌شهر انجام شد.

وی گفت: کوهنورد زنجانی در حین صعود به قله سبلان، به دلیل پرت شدن از قله سبلان بالاتر از پناهگاه دچار شکستگی جمجمه شده بود که با اقدامات انجام شده برای نجات این کوهنورد از مرگ حتمی، هم‌اکنون در بیمارستان ولیعصر(عج) مشگین‌شهر برای رسیدگی درمانی به‌سر می‌برند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :