در دهه فجر سال جاری صورت گرفت:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از اهداء 202 مورد کمک هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه به زوج های جوان در آستانه ازدواج تحت حمایت کمیته امداد استان در دهه فجر سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۷۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳ 06 February 2016
اهداء 202 مورد جهیزیه به زوج های جوان تحت حمایت کمیته امداد استان
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از اهداء 202 مورد کمک هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه به زوج های جوان در آستانه ازدواج تحت حمایت کمیته امداد استان در دهه فجر سال جاری خبر داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،به نقل ازاداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، محمد نظری گفت: یکی از مهمترین برنامه ها و خدمات کمیته امداد پرداخت کمک هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت برای رفع قسمتی از مشکلات مالی و شروع زندگی مشترک می باشد.
نظری اظهار داشت: در همین راستا و در ایام مبارک دهه فجر سال جاری 130مورد کمک هزینه تأمین جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد پرداخت شد.
اهداء 202 مورد جهیزیه به زوج های جوان تحت حمایت کمیته امداد استان
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات ازدواج جوانان دغدغه های مالی می باشد، گفت: تلاش ما این است که فرهنگ ازدواج آسان و ساده در جامعه ترویج و نهادینه شود تا بستر مناسب برای ازدواج جوانان فراهم و از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با بیان اینکه خانواده امن‌ترین مکان برای افراد در جامعه محسوب می‌شود و کمیته امداد با تامین جهیزیه نوعروسان تشکیل خانواده برای جوانان زیر پوشش این نهاد را آسان می‌کند، گفت:
اعتبار این تعداد جهیزیه 2میلیارد و 600 میلیون ریال می باشد.
نظری با بیان اینکه در همین زمینه 72 مورد کمک هزینه هدیه به داماد پرداخت شده، بیان داشت: کمک هزینه پرداختی به این نودامادها 360 میلیون ریال می باشد.
وی شرکت در کلاس های مشاوره و آموزشی در زمینه های بهداشت روانی، بهداشت فردی و خانواده و دیگر مسائل را از دیگر برنامه های این نهاد برای زوجین جوان عنوان کرد و گفت: شرکت در کلاس های آموزشی علاوه بر ارتقاء سطح علمی و آگاهی نوعروسان، آنها را با روش های زندگی ساده و موفق و تربیت فرزندان صالح آشنا می کند.
پرداخت بیش از 68 میلیارد ریال حق بیمه اجتماعی مددجویان کمیته امداد استان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، از پرداخت بیش از 68 میلیارد ریال بابت حق بیمه اجتماعی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان به تأمین اجتماعی از ابتدای سال 92 تاکنون خبر داد.
سیدغلامرضا متقی گفت: کميته امداد به عنوان يک نهاد حمايتي در خدمت‌رساني به مددجویان تحت حمایت در طول سال خدمات متفاوتی ارائه می دهد.
وي با اشاره به اینکه طرح بیمه اجتماعی مددجویان یکی از جمله این اقدامات و برنامه هاست، تصريح کرد: در همین راستا از ابتدای سال 92 تاکنون 68 میلیارد ریال جهت بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و مجریان طرح های اشتغال زایی به حساب تأمین اجتماعی واریز شده است.
متقی تعداد خانواده های مددجویان بهره مند از بیمه اجتماعی را دو هزار و 272 خانوار عنوان کرد و بیان داشت: هدف از اجرای طرح بیمه تأمین اجتماعی مددجویان، تلاش در خصوص توانمند سازی و ارتقاء سطح اعتماد به نفس ،امید به آینده ای بهتر و حفظ منزلت اجتماعی آنان می باشد.
مدیرکل کمیته امداد با بیان اینکه خدمات کمیته امداد به صورت هدفمند و براساس نیاز مددجویان ارائه می شود، گفت: با ارائه خدمات بیمه اجتماعی، مددجويان از مزایای بازنشستگي، از کارافتادگي، فرانشيز درماني و سایر موارد بهره‌مند مي‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :