رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استانداری قم باید از واگذاری پروژه‌های نیمه تمام ورزشی شهر قم به بخش خصوصی حمایت کند گفت: توسعه و شکوفایی ورزشی در استان قم با اتمام این پروژه‌ها محقق می‌شود.
کد خبر: ۱۸۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 16 February 2016
به گزارش تابناک قم، علی لاریجانی در مراسم افتتاح مجموعه ورزشی شهدای مدافع حرم در قم با اشاره به اینکه مردم قدر و منزلت زیادی برای شهدا قائل هستند اظهارداشت: شهدا نماد غیرت اسلامی هستند و به ویژه شهدای مدافع حرم دارای جایگاه ویژه‌ای در دلهای مردم ایران هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سالهای اخیر با وجود تلاش‌هایی که انجام شده متاسفانه هنوز پروژه‌های عمرانی و ورزشی کشور ناتمام مانده افزود: بر اساس آمار‌ها حدود 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور داریم که با اعتبار عمرانی کنونی کشور 30 سال برای اتمام این پروژه‌ها زمان نیاز است.

وی با بیان اینکه باید در پروژه‌های ورزشی بخش خصوصی را بیشتر در نظر گرفت و پروژه‌های نیمه تمام را به دست آن‌ها به سرانجام رساند گفت: از برنامه ریزی‌های مناسب وزارت ورزش برای واگذاری این پروژه‌ها خوشحالیم، مجلس نیز در بودجه‌های سالیانه این اختیار را به وزارت خانه‌ها داده که پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.

لاریجانی به نیمه تمام ماندن 14 پروژه ورزشی در قم اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها باید سریعا به بخش خصوصی واگذار شود به این دلیل که با اعتبارات کنونی اجرای آن‌ها طولانی مدت می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس آمار متوسط سرانه کشور در استفاده از زمین‌های ورزشی 75 سانتی متر است خاطر نشان کرد: این آمار در قم تنها 45 سانتی متر است که نشان دهنده اهمیت و لزوم توجه به توسعه اماکن ورزشی استان قم دارد.

وی با بیان اینکه استانداری قم باید بخش خصوصی را برای اجرای پروژه‌های ورزشی تشویق کند تصریح کرد: شکوفایی و توسعه ورزشی در آینده شهر قم با واگذاری اجرای پروژه‌های نیمه تمام ورزشی به بخش خصوصی محقق می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :