آیین شب شعر فجر انقلاب برای نخستین بار با حضور شاعران برجسته شهرستان های شهربابک کرمان ، نی ریز و بوانات فارس و خاتم یزد در دهستان تاریخی ترکان و هرابرجان شهر مروست برگزار شد .
کد خبر: ۱۸۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶ 21 February 2016

به گزارش تابناک یزد،این همایش ادبی با حضور شاعران برجسته شهرستان های یاد شده و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن شعر و ادب مروست، موسسه فرهنگی و هنری تک منظوره شعر و ادب تمنای خاتم ، کانون های فرهنگی و هنری امام خمینی و شاه محمد ترکان ، شوراهای اسلامی و دهیاری های روستاهای ترکان و هرابرجان در محل مسجد امام خمینی (ره) این روستا برگزار شد.

فرماندار خاتم در این آیین ضمن تشکر از ابتکار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست جهت برگزاری این مراسم و دعوت از شاعران شهرستان های مجاور ،برگزای این همایش را در شکوفایی شعر و ادب این منطقه مهم دانست و بر برگزاری این گونه مراسم تاکید کرد .
محمد زاده رحمانی همچنین با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد : باید برای انتقال ارزشهای انقلاب به نسل نوجامعه تلاش نمود.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم طی سخنانی خاطر نشان کرد: برنامه های فرهنگی خوبی در مروست برگزار می شود که امیدواریم همچنان بر توسعه غنای فرهنگی این شهرستان با برگزاری این مراسمات افزوده شود.
سید خلف حوتی نژاد از برگزاری جشنواره منطقه ای فرهنگ عشایر و همچنین کنگره سراسری شعر روستا به عنوان دو رویداد مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شهرستان خاتم و مروست در آینده نزدیک خبر داد .
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست نیز در این همایش طی سخنانی هدف از برگزاری این همایش را گرامیداشت ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران وˈ برقراری تبادل فرهنگی با شهرستانهای همجوار و استفاده از نظریات صاحب نظران برای شکوفایی فرهنگ و ادب مروست دانست.
اکبر رنجبر با تأکید بر اینکه با زبان شیرین شعر می توان پیام را به راحتی به مخاطبان انتقال داد ، تداوم برگزاری این همایش را برای شکوفایی فرهنگ و ادب این شهرستان موثر توصیف کرد .
در این مراسم شاعران شرکت کننده سروده های خود در خصوص انقلاب اسلامی را قرائت کردند .
همچنین در این همایش از شاعران با اهدای هدایایی تجلیل شد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :