تعداد گور خر ایرانی در فارس 9 برابر شد.
کد خبر: ۱۸۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 22 February 2016
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صداو سیما: رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست فارس گفت: آمار گورخرها در سال 84 در منطقه بهرام گور و پارک ملی قطرویه ، 80 راس بودکه با سرشماری فعلی مشخص شد تعدادآنها به 700 راس افزایش یافته است.
اسماعیل امیری افزود: منطقه نگهداری گورخرها در نی ریز 370 هزار هکتار است که این موجب دشوار شدن سرشماری می شود اما با کمک پهپاد با کمترین خطا توانستیم این سرشماری را انجام دهیم.
معاون فنی محیط زیست فارس گفت : آب و هوای مناسب ، وفور گیاهان مورد علاقه این جانور وکاهش تلفات جمعیت گورخر ایرانی در منطقه بهرام گور و پارک ملی قطرویه موجب افزایش آن شده است.
سیاوش محمدی با بیان اینکه هرسال گورخرها در مدت مهاجرت خود از اسفند و هنگام بازگشت در اردیبهشت کاهش می یافتند افزود: با بیشتر کردن آب و غذای مورد نیاز آنها ، مدت کوچ راکاهش داده ایم.
رئیس پارک ملی قطرویه گفت: نسل گورخر ایرانی کاملا منقرض شده و تنها در 2 پارک ملی توران سمنان و بهرام گور و قطرویه نی ریزاست که تعداد گورخر ها در فارس 2 برابر سمنان است.
احمد رستگار با بیان اینکه سال ها پیش این جانور در آسیا پراکنده بود و به گور آسیایی شناخته شده بود افزود: گور خرایرانی از نظر ظاهری شباهتی به گورخرآفریقایی ندارد و به دلیل زندگی در ایران به گورخر ایرانی معروف است .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
ینی کشته ی سبک تیتراتونم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :