در همایش بزرگ اصولگرایان قم مطرح شد:
دخالت دولت در انتخابات غیرقانونی است و مجلس باید جلوی دخالت دولت در انتخابات را بگیرد. نماینده باید شفافیت مالی داشته باشد؛ نیامده ایم سر مردم گلاه بگذاریم؛ ما اصولگراییم؛ اصول واقعی ما راه امام، آرمان های انقلاب، ارزش های ملت و دفاع از حقوق شماست.
کد خبر: ۱۸۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 23 February 2016
به گزارش تابناک قم، همایش و گردهمایی بزرگ اصولگرایان استان قم شامگاه دوشنبه در مسجد امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد.

دراین گردهمایی حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور و احمد امیرآبادی فراهانی که از کاندیدای مورد حمایت شورای اصولگرایان استان قم در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند حضور داشتند.

اشراف‌گرایان به درد مجلس نمی‌خورند

حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی در این گردهمایی اظهار داشت: امام راحل همیشه بر مردم تکیه داشتند و در بزنگاه‌ها این را تصریح می کردند.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: امام(ره)، زمانی که به گلزار وارد شدند، پس از شهدا از مردم تشکر کردند و سپس از ارتش تشکر نمودند و گفتند: «من دولت تعیین می‌کنم و بحث ولایت فقیه را مطرح کردند که به معنای آن بود که طاغوت باید از بین برود و حکومت اسلامی تشکیل شود».

وی افزود: تا آن زمانی که مردم در صحنه‌اند و کنار نظام‌اند، هیچ قدرتی نمی‌تواند کاری کند؛ در جریانات مختلف مانند فتنه، مردم در صحنه حاضر شدند و مانند آبی روی آتش شعله را خاموش کردند.

وی با بیان اینکه امروز نیز حضور مردم می‌تواند مشکلات پیش رو را از بین ببرد، گفت: ملت ایران روز انتخابات را همچون ۹ دی می‌توانند به عنوان یوم الله ثبت کنند و با حضور خود دل امام زمان(عج) و رهبر را شاد کنند.

حجت الاسلام آشتیانی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «کسانی که گاهی رادیوهای خارجی و خبرگزاری‌ها را رصد می‌کنند، می‌بینند که دشمنان صراحتا نام می‌برند که به چه کسانی رأی دهید»، افزود: رهبر فرمودند بر خلاف آن چیزی که دشمنان می‌گویند عمل کنید و مردم ما نیز چنین خواهند کرد و در برابر این توطئه‌ها خواهند ایستاد.

وی تعهد، انقلابی بودن، شجاعت و ایستادگی در برابر توطئه‌ها را از ویژگی‌های یک نماینده برشمرد و تصریح کرد: یکی از خصوصیاتی که یک نماینده باید داشته باشد، تعبد نسبت به ارزش‌های اسلامی است و باید مطیع رهبر باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: کسانی باید به مجلس شورای اسلامی و خبرگان وارد شوند که ولایت فقیه و اسلام را باور کرده و علاوه بر آن امانت‌دار باشد.

وی با اشاره به اینکه کسی که امانت‌دار است نباید خیانت کند و کسی که قانون برایش مهم نباشد امانت‌دار نیست، گفت: کسی که قانونی را که در کشور وضع شده است اکنون که رعایت نمی‌کند در مجلس هم نمی‌تواند رعایت قانون کند.

حجت الاسلام آشتیانی تصریح کرد: از ویژگی‌های یک نماینده پرهیز از تجملات است چرا که اگر کسی یک ذره اهل تجمل باشد وابسته می‌شود و انسان وابسته نمی‌تواند درد مردم و قشر محروم را بفهمد.

با نفاق نمی توان به مردم خدمت کرد

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مجتبی ذوالنور خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی اگر چه حجم کوچکی دارد، اما از نظر تأثیر نقش اتاق فرمان را در نظام جمهوری اسلامی ایفا می کند؛ مجلس می تواند منشأ پیشرفت، تعالی و ترقی باشد و همچنین در مقابل می­تواند عامل پسرفت، سکون و سقوط باشد.

وی افزود: در صورتی مجلس می­تواند نقش مؤثر خود را ایفا کند که اجزای آن، اجزای سالمی باشند؛ نماینده باید با شاخص هایی از جمله تدین، تقوا، دینداری و دلسوزی انتخاب شود.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور ولایتمداری را یکی از ویژگی های نماینده مطلوب دانست و اظهار داشت: ولایتمداری به این معنا نیست که رهبر معظم انقلاب مطالبی را فرمودند و مطابق نظرمان بود را قبول کنیم که این تبعیت از خود است؛ ولایت مداری جایی بروز پیدا می کند که نظر رهبر و ولی امر صد در صد مخالف نظر فرد باشد؛ در اینجا اطاعت کردن بدون چون و چرا نشان از ولایتمداری است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این که اگر مسؤولان ولایتمدار نباشد، به ضرر دنیای مردم است، تصریح کرد: با کسانی که از منظر دین به بحث اداره کشور، نظام سیاسی اسلام و ولایت فقیه نگاه نمی کنند، با منطق خودشان صحبت می کنیم؛ در قانون اساسی ما ولی فقیه شخص اول مملکت و فصل الخطاب است.

حجت  الاسلام ذوالنور افزود: اگر رؤسای جمهور و مجلس تبعیت نکردند و یک زاویه در این مسیر ایجاد کند، مردم به مقصد نمی رسند و خنثی سازی توان، اسطکاک قوا، هدر رفتن امکانات و هم افزایی از بین می رود و آن وقت رهبری حجت شرعی ندارد که از مسؤولی حمایت کند و مسؤول نمی تواند کاری از پیش برد و جامعه پشت سر ولی فقیه حرکت می کند.

وی با اشاره به برخی از شاخص های مسؤولان گفت: برای دنیای بهتر باید ولایتمداری شرط اول از شاخص های اصلی مسؤولان اداره کشور در هر کدام از قوا باشد؛ آشنایی به مبانی دینی و تقید و تعهد نسبت به آنها از دیگر شرایط است؛ اگر عمق مبانی دینی اش زیاد نباشد، خواهد لغزید.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور آشنایی به مسائل کلان کشور را از دیگر ویژگی های نماینده عنوان کرد و یادآور شد: اگر نماینده ای عضو کمیسیونی نیست، در ابعاد کلان کشور باید حرفی برای گفتن داشته و نسخه عملی برای مشکلات داشته باشد و نقایص و ضعف ها را در تمامی زمینه­ها بفهمد و بداند و جوهره آن را داشته باشد و توقع تخصص در همه امور نیست، اما باید فهم کلی و دغدغه داشته باشد و نباید تک بعدی باشد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: یکی دیگر از ویژگی های نماینده مردم توان مقابله و جهت گیری در مقابل خطوط انحرافی و جریان معارض با نظام اسلامی به ویژه با ترکیب مجلس آینده است؛ اگر نماینده ای اهل تعامل با همه جریان ها شد، این خود نگه دار است، نه نگهدارنده نظام و منافع ملت؛ اگر کسی قاطعیت لازم را نداشت و در پرده نفاق خود را پنهان کرد، نمی تواند از منافع ملت دفاع کند؛ بنابراین روی خط جغرافیایی حرکت کردن و مذبذب­بودن در تراز مجلس انقلاب اسلامی یا هیچ یک از ارکان نظام اسلامی نمی تواند باشد.

وی با اشاره به این که مواضع یک مسؤول باید شفاف و روشن باشد، خاطرنشان کرد: یک مسؤول در هر یک از ارکان نظام باید به شکلی حرکت کند که دشمن آن مسؤول را دشمن بداند و دوست او را دوست بداند؛ در نفاق نمی توان به مردم خدمت کرد.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه نباید در مسأله نظام با کسی رو در بایستی گیر کنیم، اظهار داشت: تقابل با جریان های مقابل نظام شرایطی دارد: از نظر مبانی و اعتقادات اشتراک نباشد و نفاق و منافعی وجود نداشته باشد معاملات پشت پرده نباشد؛ اگر کسی عقبه سستی دارد نمی تواند موضع قاطع بگیرد؛ نباید در مسأله نظام با کسی رو در بایستی گیر کنیم.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور تصریح کرد: در مسائل مردم و مشکلاتی که مردم در حال دست و پا زدن در آن هستند و در مسیر انقلاب، تعارف و تعامل بیجا، بی معنا است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه نماینده باید نسبت به مسائل منطقه ای و جهانی صاحب نظر باشد، گفت: و اگر نماینده ای به اعماق دشمنی های دشمن اشراف نداشته باشد، فردا با چند درجه ریشتر او را متزلزل می کنند.

وی افزود: اگر نماینده ای عمق بصیرتش ضعیف باشد و از شیوه­ها و شگردهای دشمن مطلع نباشد، فردا رأی اش جای دیگری خواهد رفت و تقابل مجلس و ولی فقیه و ارکان دیگر را خواهیم داشت.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به اینکه قدرت پرسش گری و مطالبه گری نسبت به فرامین رهبر معظم انقلاب از دیگر ویژگی های نماینده مردم است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب سال 74 به دولت سازندگی فرمودند که بروید برنامه اقتصاد بدون وابستگی به نفت را ارائه دهید و طرحی آمد و یک سال سر و صدا شد و تعطیل شد و تا به الآن رهبری بارها گفته اند؛ اگر هر سال 5 درصد از وابستگی بودجه کشور به نفت کم می شد، امروز مجبور نبودیم همه هسته­ای را بار بزنیم و تعطیل کنیم؛ اگر مردم سختی ها را تحمل می کنند مجلسی ها و دولتی هایی می توانستد کاری کنند و نکردند به آتش قهر و غضب الهی خواهند سوخت.

کاندیداها باید مواضع شفاف داشته باشند

احمد امیرآبادی‌فراهانی نیز، با بیان اینکه نمایندگان باید به دنبال نظارت بر اجرای قوانین در سطح جامعه اسلامی باشند، اظهار کرد: مسئولان باید با حفظ ارزش‌های نظام به دنبال خدمت‌رسانی به مردم باشند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان باید با افزایش همدلی و همزبانی در میان مردم و مسئولان به دنبال پیشرفت نظام اسلام باشند، اضافه کرد: نمایندگانی که بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی نظارت ندارند به دنبال اهداف شخصی هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید پیگیر خواسته‌های مردم باشند، خاطرنشان کرد: قم ظرفیت‌های خاص و جایگاهی ویژه دارد به همین علت مردم نباید اجازه دهند که تبلیغات انتخاباتی نادرست در این شهر انجام شود.

وی از بررسی مشکلات روستاهای استان قم یاد کرد و گفت: اگر دولت به فکر رفع مشکلات اساسی ملت از جمله معیشت، بیکاری، رکود، اعتیاد و طلاق باشد نمایندگان شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم از آن حمایت می‌کنند اما اگر قوه مجری به دنبال حاشیه‌سازی، رابطه با‌ آمریکا و در حاشیه قرار دادن مسائل اصلی مردم باشد در مقابل دولت ایستادگی می‌کنیم.

امیرآبادی‌فراهانی با تاکید بر اینکه اشراف‌گرایان در جامعه اسلامی جایی ندارند، تصریح کرد: نمایندگان باید دارایی‌ها و هزینه‌های تبلیغاتی خود را به صورت شفاف برای مردم تشریح کنند؛ مردم قم اجازه نمی‌دهند نمایندگان منافق به مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کنند و انقلاب در اختیار نااهلان قرار گیرد.

وی نمایندگان باید مواضع شفاف داشته باشند، خاطرنشان کرد: داشتن مغازه دو نبش در انتخابات فایده ندارد و هر کاندیدا باید جبهه سیاسی خود و مواضع خود را نسبت به مسائل اقتصادی،‌ اشراف‌گرایی و کشورهای استکباری مشخص کند؛ آرمان‌های امام خمینی(ره) و دفاع از حقوق ملت اصول جبهه اصولگرایان است.

امیرآبادی‌فرهانی خطاب به مسئولان برگزاری انتخابات گفت: نمایندگان مردم قم در مجلس از حقوق کاندیداهای انتخابات دهمین دوره مجلس حراست می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به برخی از ویژگی‌های افراد حزب‌الهی اشاره و اضافه کرد: جمعه روز گذشته بنده برای اینکه از بیت‌المال در تبلیغات شخصی خود استفاده نکنم در مراسم تقدیر از ورزشکاران محروم در ورزشگاه شهدای نیروگاه حضور نیافتم اما بعد از ظهر آن روز یکی از کاندیداها در ورزشگاه یادگار امام حضور یافت.

وی با بیان اینکه باید در کشور عدالت برقرار شود، مطرح کرد: برای رفاه بیشتر مردم از ایجاد ستادهای انتخاباتی در حدفاصل چهارراه بازار تا میدان جانبازان خودداری می‌کنم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :