محصولات صنايع دستي ايراني به دليل ويژگي هاي منحصر بفرد مورد توجه و علاقه بسياري از افراد است ولي همچنان فروش، يکي از دغدغه‌هاي هنرمندان صنايع دستي در کشور محسوب مي‌شود.
کد خبر: ۱۸۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ 29 February 2016
به گزارش تابناک یزد، "محمدرضا دهقان مهرجردي" معاون صنايع دستي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد عنوان کرد: سيستم توزيع محصولات صنايع دستي در کشور بايد سياست هاي مناسبي را براي بهبود کيفيت سيستم عرضه صنايع دستي اتخاذ نمايد كند.

وي وجود واسطه‌هاي غيرضروري در بخش توزيع، کمبود اتحاديه‌هاي صنفي تخصصي صنايع دستي در سطح کشور، واردات بي‌رويه صنايع دستي از ساير کشورهايي نظير چين، ترکيه و غيره و همچنين عدم نظارت مناسب بر قيمت از جمله مشکلات بازارهاي داخلي صنايع دستي خواند و گفت: ضرورت ايجاب مي‌كند با اجراي طرح‌هاي کارآمد همانند نشان‌دار كردن فروشگاه‌هاي صنايع دستي و ارائه حمايت‌هاي هدفمند در اين حوزه در رفع بسياري از معضلات موجود گام برداريم.

دهقان مهرجردي با تاكيد بر اعطاي نشان ملي اعتماد به فروشگاه‌هاي صنايع دستي،  ارتقاي جايگاه و ايجاد بسترهاي لازم در جهت توسعه و تقويت سيستم عرضه و فروش محصولات صنايع دستي و همچنين شناسايي و معرفي فروشگاه‌هاي معتبر صنايع دستي بر مبناي شاخص‌هاي کيفي تعيين شده را از جمله اهداف اعطاي نشان اعتماد به فروشگاه‌هاي صنايع دستي برشمرد.

اين مقام مسئول تصريح کرد: با اعطاي نشان اعتماد به فروشگاه‌هاي صنايع دستي زمينه هاي کنترل عملکرد و نظارت بيشتر بر روند فعاليت‌هاي تجاري بخش غيردولتي و همچنين حمايت قانوني از فعالان بخش توليدي و تجاري هنر ‏صنعت اصيل ايراني فراهم خواهد شد.

به نقل از ایسنا، معاون صنايع دستي استان در پايان خاطرنشان كرد: نشان اعتماد از سوي مراجع ذيربط با اعتبار يک ساله و صرفاً براي مراکز فروشي که داراي شرايط لازم باشد، صادر مي‌شود و قابل واگذاري نيست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :