کد خبر: ۱۹۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 01 March 2016


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: این استان نیازمند بهره‌مندی از یک بیمارستان صحرایی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نشست استقبال از بحران با موضوع بررسی راهکارهای خدمات‌رسانی به مردم در این ایام و با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران در استان البرز برگزار شد.

مهدی‌ مهرور در بخشی از این نشست طی سخنانی اظهار داشت: استان البرز به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، به عنوان پل ارتباطی تهران با 13 استان کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: همین امر موجب شده که در ایام تعطیلات به ویژه نوروز، حجم زیادی از خودروها در محورهای برون‌شهری این استان به ویژه جاده چالوس تردد کنند.

مدیرکل بحران استانداری البرز تصریح کرد: بنابراین باید دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان آمادگی مقابله با بحران‌ها و تهدیدها را در ایام نوروز داشته باشند که یکی از مهمترین این موارد مربوط به ترافیک سنگینی است که در محورهای برون‌شهری استان البرز ایجاد می‌َشود.

مهرور افزود: همچنین برای موج ترافیک در داخل شهرها نیز طرح تردد زوج و فرد خودروها در 2 شهرستان کرج و فردیس اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: این طرح به صورت مقطعی در برخی از معابر شهرستان‌های کرج و فردیس اجرا خواهد شد که زمان دقیق آن به اطلاع شهروندان می‌رسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: همچنین باید با هماهنگی دستگاه‌های مسئول، دوربین‌های مداربسته‌ای که در نقاط مختلف شهر کرج نصب و مورد بهره‌برداری قرار دارد، به کمک ستاد مدیریت بحران آمده و بتوانیم از این تجهیزات برای مدیریت ترافیک و حوادث استفاده کنیم.

مهرور گفت: بنابراین باید سیستم مانیتورینگ به صورت دقیق و شبانه‌روزی در ایام تعطیلات نوروز و به طور کلی در ایام اجرای طرح استقبال از بهار در آماده‌باش باشد.

وی احداث بیمارستان صحرایی در استان البرز را یکی از نیازهای اصلی مدیریت بحران در این استان توصیف کرد و گفت: همانطور که گفته شد، البرز به عنوان شاهراه ارتباطی پایتخت به شمار می‌آید و لازم است یک بیمارستان صحرایی کامل و با تجهیزات استاندارد داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز ادامه داد: مقدمات این مهم فراهم شده و در آینده نزدیک بیمارستان صحرایی استان البرز راه‌اندازی خواهد شد.

لازم به توضیح است، در جلسه فوق اعضای ستاد مدیریت بحران، دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های امدادی و خدماتی برنامه‌های خود را برای ایام نوروز و افزایش خدمات‌رسانی به مردم تشریح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی