کد خبر: ۱۹۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 02 March 2016


معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: وضعیت امکانات امدادی در استان‌های مختلف بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مرتضی اکبرپور پیش از ظهر امروز در نشست تدوین دستورالعمل وظایف استان‌های معین در حوادث ملی و منطقه‌ای که در مجتمع فرهنگی و تفریحی میلاد کرج برگزار شد، افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام داد تعیین وضعیت و بررسی میزان امکانات در استان‌های مختلف است.

وی ادامه داد: البته باید استان‌های معین را بیش از پیش مورد بررسی قرار داد تا در زمان‌های حوادث این استان‌ها بتوانند به کمک همدیگر بروند.

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران با تأکید بر اینکه تعیین وضعیت استان‌های معین می‌تواند در کاهش خسارات ناشی از وقوع حوادث بسیار تأثیرگذار باشد تأکید کرد: برگزاری برنامه‌های آموزشی و بررسی میزان امکانات می‌تواند در تحقق اهداف مورد نظر ما را یاری دهد.

اکبرپور گفت: باید توان عملیاتی خود را در این خصوص ارتقا داده و در مواقع اضطرار از آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته با ارتقای توان امدادی خود توانسته‌ایم، در حوادث زلزله در استان‌هایی چون لرستان، ایلام و هرمزگان اقدامات مناسبی را انجام دهیم افزود: دراین راستا با وقوع این حادثه در این استان‌ها توانسته‌ایم مانع از گسترش آسیب‌ها و خسارات شویم.

اکبرپور ادامه داد: البته باید قبل از وقوع حوادث توان امدادی و عملیاتی خود را ارتقا دهیم و در زمان حوادث از آن استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز نیز بر توسعه زیرساخت‌های امدادی در این استان تأکید کرد و خواستار توجه بیش از پیش مسئولان به استان البرز شد.

مهدی مهرور افزود: نبود بسیاری از زیرساخت‌های امدادی در این استان برای ما به عنوان دغدغه‌ای محسوب می‌شود که لازم است اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی