استاندار اردبیل در آیین تجلیل از استادان نمونه دانشگاه محقق :
صادقی با اعلام اینکه به تجلیل از مردان علمی برتر دانشگاه محقق اردبیلی که جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان هستند احساس نیاز می شد از استادان و کارکنان این دانشگاه به جهت تلاش برای تربیت دانشجویان قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۹۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹ 02 March 2016

استاندار اردبیل از دانشگاه ها و مراکز علمی استان خواست برای حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان پژوهش کرده و برنامه ارائه کنند.

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش چهارشنبه در سومین همایش مدیران و اعضای هیات علمی و تجلیل از استادان نمونه دانشگاه محقق اردبیلی در سطح ملی و بین المللی گفت: دانشگاه های استان در کنار تربیت دانشجو برای حل مشکلات استان از طریق نشر و تولید علم تعهد دارند و انتظار می رود با سوق دادن بخشی از پایان نامه ها و پژوهش ها در رفع معضلاتی همچون طلاق، خشونت و ناهنجاری های دیگر ایفای نقش کنند.

وی افزود: اردبیل به عنوان استانی کشاورزی و گردشگری برای احیای ظرفیت های نهفته اش به تفکر و برنامه ریزی دانشمندان علمی نیاز دارد و با توجه به وجود حدود 50 هزار فارغ التحصیل بیکار در استان باید به کاهش رشته های فاقد بازار کار و ایجاد رشته های مورد نیاز استان توجه شود.

استاندار اردبیل نقش استان را در توسعه مشاغل حوزه دانش بنیان ضعیف دانست و از ایجاد دو دانشکده فناوری های نوین با جذب 30 عضو هیات علمی در استان در آینده خبر داد و برداشتن گام های بلند در توسعه مشاغل دانش بنیان را خواستار شد.

خدابخش از نمایندگان آتی استان در مجلس شورای اسلامی نیز خواست با حفظ وحدت بین خود و پیگیری علمی در حل مشکلات استان تلاش نمایند.

او ادامه داد: در سال 91 اوج تاثیرگذاری تحریم بر اقتصاد کشور و متاثر شدن پیمانکاران با تجربه را شاهد بودیم اما اکنون در دوران پسا تحریم با افزایش تولید و صدور نفت و امکان سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی در کشور مواجه هستیم و نقش آفرینی دانشگاه ها در این فضا برای توسعه همه جانبه استان ضرورت دارد.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این آئین گفت: تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه از 323 عضو در سال گذشته به 341 عضو در سال جاری افزایش یافته است.

وی افزود: با وجود افزایش 24 درصدی شمار اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی در حال حاضر در تامین اعتبارات مربوطه مشکلی وجود ندارد.

صادقی با اعلام اینکه به تجلیل از مردان علمی برتر دانشگاه محقق اردبیلی که جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان هستند احساس نیاز می شد از استادان و کارکنان این دانشگاه به جهت تلاش برای تربیت دانشجویان قدردانی کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
دكتر معصوم زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
سلام جناب استاندار -
اگر مثل شما تعارفي صحبت نكنم بايد عرض كنم دانشگاه غرق در نوشتار و تئوري است و از اقدامات عملياتي و ميدا ني غريبه است با در خواست حضرت عالي هم ، جنبشي واقعي در دانشگاه نخواهيم داشت -
هر زمان سياست كشور اصلاح شده و مقرر شود كه براي ارتقا پايه علمي بايد در عمل و ميدان كاربرد داشته باشند و به كمك ملت و دولت بيايند . آن زمان خواهيم ديد كه چقدر فقيريم و نيازمند تغيير و توسعه .
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
سلام آقای گودرز صادقی ، آیا هیچ فکر کردید که چرا از قریب به 400 نفر هیات علمی دانشگاه کمتر از 30 نفر از اساتید دراین برنامه حضور داشتند ؟ این جلسه برنامه تجلیل از استادانبرتر ملی و بین المللی دانشگاه که خوشبختانه تعدادشان کم نیست نبود مراسم تجلیل از باند خودتان بود
هیات علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
آیا میدانید رتبه دانشگاه در آخرین سال مدیریت رئیس قبلی از 39 به 23 ارتقاء پیدا کرده بود و در طول مدیریت رئیس فعلی به 28 تنزل پیدا کرده؟
چرا مسئولین به این موضوع رسیدگی نمیکنند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :