معاون وزیر ارشاد در بوشهر:
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد گفت: اعتبارات این معاونت و شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در مجموع ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال پیش بینی می‌شود که فرصتی برای حمایت از فعالان امور قرآنی به ویژه هنرمندان فراهم کرده است.
کد خبر: ۱۹۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 05 March 2016
حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی صبح امروز در آئین اختتامیه جشنواره ملی فیلم قرآنی آیات در استان بوشهر با قدردانی از دست اندرکاران این جشنواره اظهار داشت: سخت‌ترین کار در حوزه قرآن، چگونگی انتقال مفاهیم و مضامین الهی به جامعه به‌غیر از الفاظ شفاهی است.

وی به بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی در حوزه انتقال مفاهیم قرآنی تلاش‌های موثری انجام شده است، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی به مشارکت هنرمندان شیعه این مقوله تحقق یافته است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنرمندان نقش تاثیرگذاری در انتقال مفاهیم قرآن به مخاطب خود دارند گفت: هنرمندان شیعه آیات قرآن کریم پس از 1400 سال توانسته‌اند هنرمندانه به جامعه عرضه کنند و بر مخاطبان خود تاثیر بگذارند.

حشمتی با اشاره به فرصت‌های به‌وجود آمده برای فیلم‌سازان در عرصه قرآنی بیان کرد: از همه هنرمندان درخواست می‌شود تا در باره امور قرآنی مطلب بنویسند که چگونه هنرمندان از آن استفاده کنند تا در فیلم سازی موفق شوند.

وی با اشاره به حمایت از فیلم‌سازان امور قرآنی تاکید کرد: هنرمندان فیلم‌ساز امور قرآنی مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرند.

حشمتی با بیان اینکه اعتبارات امور قرآنی در سال آینده افزایش یافته است گفت: اعتبارات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد و شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در مجموع به 2 هزار و 160 میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود که زمینه‌ و فرصتی برای حمایت از فعالان امور قرآنی در حوزه‌های مختلف به ویژه هنرمندان فراهم کرده است.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با بیان اینکه 5‌هزار موسسه قرآنی در کشور فعال هستند افزود: از این تعداد موسسه قرآنی فعال در کشور دو هزار موسسه آن تحت پوشش وزارت ارشاد و مابقی زیر نظر سایر سازمانهای ذیربط فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :