در واپسین روزهای سال نفس‌هایی گرم از سینه‌هایی پرمحبت خارج می‌شود تا گرمابخش دل‌های یخ‌زده‌‌ای شود که دائم در تب و تاب است و تپش قلب امانش نمی‌دهد.
کد خبر: ۱۹۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 05 March 2016
به گزارش تابناک قم، باز آمدند دل‌های عاشق، دل‌های باسخاوت، صاحبان قلب‌‌هایی به وسعت دریا، جمع شدند آنانی که در مهربانی سزاوار بهترین ستایش‌ها هستند، خورشید می‌تابد اما این‌بار از کف دستان پر محبتی که پر از نور بخششند؛ به واقع که مردمان این سرزمین اهالی ایمان و معرفتند... این روزها روزهای نزدیکی به آغاز فصل بهار، روزهای نو شدن و زیبا شدن، روزهایی پر از شادی که شادمانیش بر دل مردمان این سرزمین تنها با یک زمزمه عجین شده است؛ «الجارُ ثم الدار»...

امروز به آن طفل معصومی که این روزها را در گوشه خیابان دستفروشی می‌کند تا نان‌آور خانه باشد و قلب بیمار پدر را شفا، می‌گوییم هرگز نمی‌گذاریم چشمان معصومانه‌ات غرق در نگاه به دستان خالی پدرت باشد و از شرم سرخی گونه‌هایش تو را غمگین کند. این روزها شهر مملو از مردمانی است که مهربانیشان افزون شده و قلب‌هایشان تسخیر محبت؛ اینجا قم است و این روزها قلک‌های کودکان قمی بر زمین زده شده و این کودکان با اسکناس‌های رنگ رنگ خود هم سن و سالانشان عیدی می‌دهند...

آری اینجا قم است؛ خطه‌ مردمانی غیور و سخاوتمند که همیشه همسایه از حال همسایه خود باخبر است، اینجا مکانی است که مردمش اجازه نمی‌دهند همسایه‌شان گرسنه سر بر بالین نهد؛ اینجا قم است قطعه‌ای از بهشت که دل مردمانش هم معطر به عطر بهشت است.

این هفته، هفته نیکوکاری است، ایام عشق و مهربانی و عطوفت، فرصتی است که می‌توان دست گرفت و یاری رسان دست‌های خسته و پینه‌بسته شد؛ این روزها نفس‌هایی گرم از سینه‌هایی پرمحبت خارج می‌شود تا گرمابخش دل‌های یخ‌زده‌‌ای شود که دائم در تب و تاب است و تپش قلب امانش نمی‌دهد...

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سلیمی کارشناس مسائل اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه جشن نیکوکاری و تکریم فقرا، نمایش عشق و سخاوت و جوانمردی است، گفت: حضور مخلصانه مردم قم در این جشن بسیار قابل تحسین است.

وی با تأکید بر اینکه جشن نیکوکاری یک جنبش ملی و حرکتی برای نابودی فقر است ادامه داد: مردم در این ایام به یاری قشر مظلوم جامعه می‌شتابند و همه باید برای یاری رساندن به این قشر حرکت کنند.

وی با بیان اینکه حرکت به سوی مراکز و پایگاه‌های جمع‌آوری هدایا نیازمند دلی پاک و ایثار و ازخودگذشتگی است، ادامه داد: مطمئنا در طول این هفته صاحبان دل‌هایی دریایی و آسمانی دست پر مهر خود را بر سر فرزندان این شهر که شاید از نظر تمکن مالی در شرایط مناسبی نباشند می‌کشند.

سلیمی اظهار کرد: حضور پررنگ مردم در مراسم‌های هفته نیکوکاری حماسه پر افتخار دیگری را از جنس محبت و مهربانی رقم می‌زند.

مرتضی جهانگیری از جمله مسئولان یکی از غرفه‌های جمع‌آوری هدایا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، حضور مردم قم در این ایام برای کمک به نیازمندان را قابل تحسین خواند و گفت: تاکنون میزان مشارکت مردم در این جشن بی‌سابقه بوده است و حضور پررنگی را در قم شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه کمک به نیازمندان سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد، ادامه داد: هر کار نیکی صدقه است و به فرموده امام هادی(ع) «نیک‌تر از نیکی نیکوکار است».

جهانگیری حضور پرشور مردم را مایه امید و قوت قلب نیازمندان عنوان کرد و گفت: شاد کردن دل مومن محبوب‌ترین عبادات نزد خدای متعال است.

وی بیان کرد: مردم می‌توانند برای تحویل کمک‌های مادی و غیر مادی خود علاوه بر پایگاه‌های ایجاد شده در شهر به کمیته امداد امام خمینی نیز مراجعه کنند.

عبدالله جلالی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در استان قم نیز با بیان اینکه طی سال گذشته در این روز مردم فهیم قم بیش از 7 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند، گفت: امید است امسال نیز مردم بیش از گذشته در این جشن مشارکت و همکاری داشته باشند و همچنان نیز ارائه کمک‌های مردمی ادامه دارد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری نیز میزان کمک‌های مردمی به نیازمندان بالغ بر 22 میلیارد ریال بوده است.

جلالی به مشارکت و همکاری سازمان‌های مختلف در برگزاری این جشن اشاره کرد و گفت: در برگزاری جشن نیکوکاری در قم نهادهایی همچون صدا و سیما، سازمان بسیج، کمیته امداد امام خمینی و آموزش و پرورش و همچنین شهرداری نقش اصلی را داشته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم اظهار کرد: طی این هفته پایگاه‌هایی نیز در قالب طرح محسنین برای حمایت از یتیمان و نیازمندان برای مشارکت خیرین فعالیت‌ می‌کنند.

جلالی به ارائه محصولات تولیدی مددجویان در کنار مراکز اصلی جمع‌آوری هدایا اشاره کرد و افزود: قرار است 160 هزار جفت کفش با ارزش بیش از 20 میلیارد ریال که با همکاری و مساعدت یکی از خیران قمی تهیه شده است بین خانواده‌های زیر پوشش توزیع شود.

وی نیاز اصلی خانواده‌های زیر پوشش را کمک‌های مادی و خوراک و پوشاک عنوان کرد و گفت: تمام کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در این ایام قبل از آغاز سال نو بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم هدف از برگزاری جشن نیکوکاری را توسعه و ترویج فرهنگ همدلی، انفاق و ازخودگذشتگی دانست و گفت: تلاش ما این است که با برگزاری این جشن بخشی از نیازهای نیازمندان را تامین کنیم.

مرتضی رمضانی کارشناس مسائل فرهنگی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه کمیته امداد طرح‌های گسترده‌ای را برای حمایت از مددجویان در دستور کار خود قرار داده است، گفت: طرح اکرام ایتام، محسنین و ... از جمله طرح‌هایی است که می‌تواند موجبات رفع فقر و تبعیض در جامعه و سعادت اخروی شود.

وی با اشاره به اینکه در نگاه اول این مددرسانی در واقع کمک به دیگران است اما در باطن کار ما با این کار به خودمان کمک می‌کنیم، افزود: ما نیازمند انجام عمل خیر هستیم و از سوی دیگر داشتن جامعه‌ای که همه در آن می‌توانند زندگی خوبی داشته باشند احتمال بزه و خلاف را کاهش می‌دهد.

رمضانی با تاکید بر اینکه کمیته امداد طرح‌های گسترده‌ای برای حرفه‌آموزی و توانمندسازی مددجویان نیز در دستور کار قرار داده است، گفت: حتی این نهاد یک گام فراتر گذاشته است و امروز به اغلب افرادی که توانمندی ایجاد شغل یا حرفه‌ای دارند کمک مالی و تسهیلاتی می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه تمام امور کمیته امداد زیر نظر نهادهای نظارتی صورت می‌گیرد و خوشبختانه مردم نیز اعتماد جدی به این نهاد دارند،‌ گفت: البته ما نمی‌گوییم که مردم به دیگر نهادها و سازمان‌های فعال در امور خیریه کمک نکنند اما باید دانست که تمرکز و گستره فعالیت‌های کمیته امداد بسیار گسترده است.

در پایان باید عنوان کنیم که خوشبختانه در سراسر کشور و به ویژه قم در هفته نیکوکاری صحنه‌های جالب و معناداری از احسان ملت بزرگ ایران به چشم می‌خورد اما باید توجه داشته باشیم که این کمک‌ها باید در طول ایام سال مستمر باشد تا نهادهای خیریه بتوانند هزینه‌های مختلف محرومین را تامین کنند. بدون شک این کار خیر موجب سعادت دنیا و آخرت همه ماست.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :