فرماندار ابرکوه گفت: این شهرستان با هشت روستا و مناطق نمونه و هدف گردشگری کشوری آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.
کد خبر: ۱۹۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 13 March 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدنبی رسولی اظهارکرد: مناطق نمونه گردشگری ابرکوه شامل کفه نصرت آباد، روستاهای احمد آباد و هارونی و روستاهای هدف گردشگری هم شامل روستاهای فراغه ، شهرسب، هک، اسفند آباد و بداف است .
رسولی تصریح کرد: سال 95 که سال خوش آمد گویی به استان یزد است ابرکوه بعنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری درمیان گردونه سه استان اصفهان ، فارس و یزد قرار داردکه ازجهت بافت قدیم وآثارتاریخی وطبیعی موقعیت وجایگاه خوبی دارد.
نماینده عالی دولت درابرکوه با بیان اینکه آثار طبیعی و تاریخی ابرکوه از ظرفیت خوبی برخوردارند بر جلب و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در جهت رونق صنعت گردشگری در این شهرستان تاکید کرد.
رسولی بابیان اینکه قدمت خانه آقازاده ابرکوه مربوط به دوره قاجاریه می باشد وبا شماره 1830در فهرست آثارملی ایران به ثبت رسیده است تاکید کرد: خانه آقازاده ابرکوه بعنوان اثر تاریخی شاخص ایران ازسوی دولت معرفی شد و عکس این خانه تاریخی بعنوان نماد تاریخی در پشت اسکناس جدید دو هزارتومانی حک شده است .
فرماندار ابرکوه خاطرنشان کرد: این شهر کهن و تاریخی با بیش از400 اثر تاریخی است که 123 اثر آن به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.
به گزارش ایرنا،ابرکوه در فاصله 140کیلومتری غرب یزد و در مسیر اصلی یزد شیراز قرار دارد فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان280 کیلومتر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :