وزير بهداشت در مراسم تکريم و معارفه معاون آموزشي:
وزیر بهداشت گفت:گام چهارم طرح تحول سلامت، تحول در حوزه آموزش پزشکي است و به زودي شاهد تغييرات جدي در اين حوزه خواهيم بود.
کد خبر: ۱۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵ 07 April 2015
به گزارش تابناک یزد، دکتر سيد حسن هاشمي در مراسم تکريم و معارفه معاون آموزشي وزارت بهداشت، ضمن قدرداني از زحمات و تلاش‌هاي دکتر ضيايي معاون آموزشي اين وزارتخانه در يک سال و نيم گذشته و ابراز خرسندي از انتصاب وي به‌ عنوان رئيس جمعيت هلال‌احمر گفت: اميدوار هستيم در ادامه مسير نيز از تجارب و ديدگاه‌هاي ارزشمند دکتر ضيايي در حوزه آموزش پزشکي بهره‌مند شويم.
وزير بهداشت همچنين از دکتر باقر لاريجاني به دليل پذيرفتن مسووليت بزرگ حوزه آموزش پزشکي قدراني کرد و ابراز اميدواري کرد که با حضور وي و همکاري و کمک ديگر اساتيد، شاهد تحول اساسي در حوزه آموزش پزشکي باشيم.
دکتر هاشمي حضور دکتر ضيايي در جمعيت هلال‌احمر را باعث هم‌افزايي دو دستگاه در جهت رفع مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: حضور دکتر لاريجاني در حوزه آموزش وزارت بهداشت را نيز به فال نيک مي‌گيريم.
وزير بهداشت با اشاره به سوابق علمي و اجرايي طولاني دکتر لاريجاني؛ به‌خصوص در دانشگاه علوم پزشکي تهران، گفت: اميدوار هستيم همه به وي کمک نماييم تا شاهد تغييرات در حوزه آموزش باشيم.
وي با بيان اين‌که در حوزه آموزش پزشکي کارهاي بر زمين‌ مانده زيادي وجود دارد، تصريح کرد: پيشرفت کشور بدون توجه به حوزه آموزش ميسر نيست.
وزير بهداشت با بيان اين‌که معتقدم در يکي دو دهه گذشته حوزه آموزش پزشکي آسيب‌ديده است، علت آن را گسترش بي‌رويه دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: به نظر مي‌رسد گسترش فعلي دانشگاه‌ها با برنامه نبوده و عمدتاً تحت سليقه پردازي‌ها و فشارهاي محلي صورت گرفته است.
دکتر هاشمي همچنين حوزه پژوهش را نيز مهم عنوان کرد و ابراز اميدواري کرد که با همکاري و تعامل نزديک دو حوزه آموزش و پژوهش به اهداف خود دست‌يابيم.
وي با تأکيد بر اين‌که بايد خارج از قالب فعلي آموزش پزشکي، نگاه بلندمدت‌تري داشته باشيم، گفت: بايد در کشورهاي منطقه حضور يابيم و اجازه دهيم بخش خصوصي اقدام به داير کردن دانشگاه کند.
وزير بهداشت گفت: گام چهارم طرح تحول، سلامت در حوزه آموزش پزشکي است و به‌زودي شاهد تغييرات جدي در اين حوزه خواهيم بود.
دکتر هاشمي تأکيد کرد: روند سنتي آموزش پزشکي حتماً تغيير خواهد کرد و در عين‌ حال هماهنگي آن با حوزه‌هاي پژوهش، درمان و بهداشت افزايش پيدا خواهد کرد.
وي با بيان اين‌که برخلاف تصور قبلي امان، در حال حاضر کمبود پزشک عمومي و متخصص داريم، گفت: در اجراي طرح تحول سلامت و جذب پزشک عمومي در مناطق محروم تنها 1500 پزشک عمومي را جذب کرديم و در زمينهٔ تعداد پزشک نسبت به جمعيت و حتي نسبت پزشک به تعداد تخت کمبود پزشک داريم.
دکتر هاشمي با تأکيد بر ضرورت اصلاح زير ساختارهاي حوزه آموزش پزشکي گفت: در حال حاضر 50 هزار تخت از مجموع 80 هزار تخت بيمارستاني فعال در کشور فرسوده هستند، بنابراين بايد تعداد تخت‌هاي بيمارستاني و نيز امکانات آموزشي را افزايش دهيم و افراد بيشتري را تربيت کنيم.
وزير بهداشت با تأکيد بر اين‌که بايد در ظرفيت‌ها تجديدنظر کنيم و تغييرات جدي در حوزه آموزش پزشکي ايجاد کنيم، تصريح کرد: ما نماينده صنف نيستيم بلکه امين مردم و مسؤول سلامت مردم هستيم.
دکتر هاشمي يادآور شد: امسال ازجمله کارهايي که بايد در کنار توسعه بهداشت عمومي و محيط صورت گيرد، توجه جدي به حوزه آموزش و پژوهش است و اميدوار هستيم اين موضوع سرلوحه و در دستور کار همه اساتيد و همکاران حوزه آموزش و پژوهش قرار گيرد.
بنا بر گزارش موج، در پايان اين مراسم که با حضور معاونين پژوهشي، درمان، فرهنگي و دانشجويي و استاد يلدا پيشکسوت حوزه سلامت و جمعي از مديران آموزشي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي برگزار شد، وزير بهداشت با اهداي لوح تقدير از زحمات و تلاش‌هاي يک و نيم ساله دکتر ضيايي، معاون سابق آموزشي در اين حوزه، قدرداني کرد و حکم دکتر لاريجاني به‌عنوان معاون آموزشي جديد اين وزارتخانه را به وي ابلاغ کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :