معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از ابتدای شروع طرح گشت های نوروزی تاکنون 10 هزار کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف از نقاط مختلف این استان جمع آوری شده است.
کد خبر: ۱۹۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 17 March 2016

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از ابتدای شروع طرح گشت های نوروزی تاکنون 10 هزار کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف از نقاط مختلف این استان جمع آوری شده است.

به گزارش تابناک ایلام؛دکتر راضی ناصری فر اظهار کرد: این مواد غذایی فاسد از بازرسی واحدهای صنفی و فروشگاه های عرضه مواد غذایی شناسایی و جمع آوری شده است.
وی افزو: از 15 اسفند همزمان با آغاز طرح گشت های نوروزی 36 گروه نظارتی با 12 هزار و 600 نفر ساعت حجم کاری از هشت هزار اماکن عمومی با چهار هزار و 581 بازدید کرده اند.
ناصری فر تاکید کرد: معرفی 56 مورد پرونده افراد و صنوف متخلف به دادگاه، صدور 870 کارت تندرستی و سلامت برای متصدیان و مراکز تولید و عرضه مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی، 252 مورد نمونه برداری از مواد غذایی، 280 مورد نمونه برداری از آب، 2 هزار و 50 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی و آب استخر، 112 مورد جمع آوری دست فروشان دوره گرد از جمله فعالیت های گروه های گشت و کنترل بوده است.
وی یادآور شد: از اول تا 15 فروردین سال آینده برنامه های نظارت و کنترل اماکن عمومی و عرضه کندگان مواد غذایی تشدید می شود و این برنامه در پایانه مرزی مهران، یادمان های دفاع مقدس و همه اماکنی که دارای تراکم جمعیتی هستند، بیشتر خواهد بود.
ناصری فر گفت: مراکز تولید یا توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی از ابتدای اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی سه بار به صورت 100 درصد و در مجموع با پایان تعطیلات به میزان 300 درصدی مورد بازدید، کنترل و نظارت قرار می گیرند.
وی افزود: شیفت های نوروزی این معاونت در تعطیلات نوروزی از هشت صبح تا 20 برقرار است و تلفن های 32227702 و سامانه رایگان 190 در مدت 24 ساعت شبانه روز شکایات مردمی را دریافت و به صورت آنلاین به وزارتخانه ارسال می کند.
وی با بیان اینکه مراکز حساسی چون آشپزخانه ها، اقامت گاه های عمومی، سرویس های بهداشتی، غذاخوری ها، کبابی ها مورد نظارت قرار می گیرند، اضافه کرد: این بازدیدها با همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می شود و با توجه به حضور قاضی کشیک از طرف تعزیرات حکومتی، حکم صنوف متخلف در محل صادر می شود./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :