مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: ثبت جهانی کوه سبلان را به عنوان یک میراث طبیعی در یونسکو پیگیر هستیم و امیدواریم به زودی و براساس شاخصه‌ها و معیارهای جهانی کوه سبلان به ثبت جهانی برسد.
کد خبر: ۲۰۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 25 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، بهروز ندایی در بازدید از ستاد خدمات سفر در اردبیل اظهار کرد: تاکنون از استان اردبیل بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان یک اثر تاریخی ماندگار به ثبت رسیده و این اثر جذاب و دیدنی همه ساله گردشگران بی‌شماری را به سمت خود جذب می‌کند.

وی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و کوه سبلان را دو ظرفیت بالقوه استان در جذب گردشگران خارجی عنوان کرد.

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر امسال را بسیار مطلوب و رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: اطلاع‌رسانی و تبلیغ ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل در سطح کشوری و حتی جهانی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در جذب گردشگر به این استان داشته باشد.

ندایی با اشاره به لغو تحریم‌‌ها و امنیت بیشتر کشور ایران نسبت به سایر کشورهای همسایه و به تناسب آن افزایش گردشگر خارجی در سال 95 تصریح کرد: در همین راستا، سازمان مرکزی رونق و توسعه گردشگری خارجی را در اولویت برنامه کاری امسال خود قرار داده است.

این مسئول تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان از جمله احداث هتل‌های پنج ستاره را در جهت جذب گردشگران خارجی بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان یکی از 17 اثر ثبت جهانی کشور و کوه سبلان دو ظرفیت بالقوه استان اردبیل برای جذب گردشگران خارجی به شمار می‌روند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :