کد خبر: ۲۰۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸ 02 April 2016

تنها مرکز آموزش سگ های موادیاب در اختیار پلیس کشور درشهرستان ساوجبلاغ سهم 15درصدی کشف مواد مخدر را عهده دار است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ برین رئیس مرکز آموزش سگ های مواد یاب با اشاره به اینکه یگان سگ های مواد یاب در سال 94 توانسته اند بیش از 56 تن مواد مخدر را در کشور کشف کنند، گفت: سهم کشفیات این مرکز به 15 درصد می رسد.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ به همراه رئیس اداره اطلاعات شهرستان روز شنبه از مرکز آموزش و تربیت سگ های موادیاب پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ساوجبلاغ بازدید کرد.

وی در جریان بازدید از ساختمان جدید مرکز آموزش و تربیت سگ های موادیاب پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با چگونگی نگهداری و روش های آموزش، بهداشت و درمان این مرکز از نزدیک آشنا شد.

ابوالقاسم پالیزگیر در جریان این بازدید گفت: ما در همسایگی بزرگترین کشورتولید کننده مواد مخدر و در مسیر ترانزیت این مواد افیونی هستیم و باید با به روز کردن تجهیزات و امکانات خود، بتوانیم با این پدیده شوم مبارزه کنیم.

وی گفت: آموزش سگ های موادیاب که توسط مربیان مجرب و کار کشته در این مرکز انجام می شود، برای من بسیار جالب بود و کار شبانه روزی این عزیزان برای مبارزه با مواد مخدر قابل ستایش است.

فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه زیادی را برای مبارزه با مواد مخدر می پردازد و هر سال تعداد زیادی از عزیزانمان در این راه به شهادت می رسند، گفت: برای توسعه این مرکز از همه مدیران می خواهیم امکانات لازم را ارائه کنند.

رئیس مرکز آموزش سگ های موادیاب مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی هم گزارشی از روند فعالیت های این مرکز ارائه داد و گفت: با کمک سگ های مواد یاب در عرصه مبارزه با مواد مخدر کشفیات پلیس نیز از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است.

سرهنگ برین با اشاره به اینکه ایران خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان به شمار می رود، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای منطقه یکی از قوی ترین و موثرترین یگان های سگ های موادیاب را در اختیار دارد.

وی افزود: این مرکز تنها مرکز فعال در کشور است که ماموریت ها به صورت زمینی و هوایی انجام می شود.

سرهنگ برین از راه اندازی مرکز آموزش که هم اکنون مختص تهران بزرگ است و در استان البرز فعالیت می کند، در آینده نزدیک خبر داد.

وی گفت: در سالجاری در جنوب شرق با محوریت کرمان شعبه ای از این مرکز راه اندازی خواهد شد تا به راحتی استان های شرق و جنوب شرقی را پوشش دهیم.

رئیس مرکز آموزش سگ های موادیاب پلیس کشور از تربیت سگ های زنده یاب، جسد یاب و مواد منفجره یاب در آینده نزدیک خبر داد و گفت : افزایش مربیان و تعداد سگ ها با نژادهای مختلف در دستور جدی کار پلیس کشور قرار دارد.

در ادامه این بازدید، مربیان با انجام مانورهای مختلف آخرین روش های کشف و جاسازی مواد را در انواع خودورها و همچنین مقابله با افراد و تروریست ها و سارقان مسلح به نمایش گذاشتند.

سال هاست به دفعات خبرهایی از داخل و خارج از کشور مبنی بر کشف مواد مخدر توسط سگ های مواد یاب می شنویم و گاهی تصاویری از این حیوانات را در رسانه ها مشاهده می کنیم.

مرکز آموزش و تربیت سگ های موادیاب پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در استان البرز تنها مرکز کشور است که تحت پوشش پلیس تهران بزرگ فعالیت می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی