مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به شناسایی ۱۷۶خانواده دارای حداقل دو معلول در استان، گفت: این قشر صاحب خانه می شوند.
کد خبر: ۲۰۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ 10 April 2016
احمد حاجی‌زاده در گفتگو با مهر ضمن اشاره به شناسایی خانواده‌های دارای حداقل دو معلول در استان زنجان افزود: ۶۹ خانواده در روستا و ۱۰۷ خانواده در شهرهای استان که دارای حداقل دو معلول هستند شناسایی‌شده اند و صاحب‌خانه می‌شوند.

وی به تسهیلات داده شده به خانواده‌های دارای حداقل دو معلول اشاره کرد و یادآور شد: به خانواده‌های روستایی دارای چنین شرایط ۱۸ میلیون تومان وام بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان وام کم‌بهره داده می‌شود که ۱۰ میلیون این مبلغ را بنیاد مستضعفان، شش میلیون بهزیستی و دو میلیون از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن داده‌شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تاکید کرد: همچنین به خانواده‌های دارای حداقل دو معلول شهرنشین ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض داده می‌شود که ۱۵ میلیون این مبلغ را بنیاد مستضعفان، ۱۰ میلیون بهزیستی و پنج میلیون از محل حساب صد امام (ره) بنیاد مسکن داده‌شده است.

حاجی‌زاده با اشاره به‌حساب ۱۰۰امام (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: این حساب به‌فرمان امام (ره) برای رسیدگی به مسکن نیازمندان و محرومان جامعه در سال ۵۸ تأسیس‌شده است.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: در سال نود و دو، ۹۴ واحد مسکن محرومان که نیازمند مسکن هستند شناسایی‌شده و به این نوع از خانواده‌ها ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۱۵ میلیون وام کم‌بهره داده‌شد و همچنین ۱۰ خانوار که مسکن نامناسب داشتند شناسایی و دو میلیون تومان وام بلاعوض به آن‌ها اختصاص داده شد.

وی با ابراز اینکه خوشبختانه اعتبارات خوبی در این طرح به این خانواده‌ها تعلق می‌گیرد، یادآور شد: این طرح برای معلولان تحت پوشش بهزیستی است و نهادهای ذی‌ربط همکاری لازم را در ساخت مسکن داشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب زنجان افزود: این خانوارها هیچ‌گونه آورده‌ای را در ساخت مسکن نخواهند داشت.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :