تابناک: آیت الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان و از مراجع تقلید با اشاره به تجمل گرایی و دوری از ساده زیستی در جامعه امروز، گفت: ازدواج های امروز جامعه ما با سبک ازدواج فاطمی مطابقت ندارد.
کد خبر: ۲۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 10 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مظاهری، آیت الله مظاهری پنجشنبه شب در درس اخلاق هفتگی خود در مسجد حکیم اصفهان از بالا رفتن سن ازدواج در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: بالارفتن سن ازدواج در جامعه از جمله خطرهای فتنه برانگیز و مفسده آور است.

وی گفت: ازدواج ها باید آسان و سریع انجام شود تا از مفاسد اجتماعی بویژه در بین جوانان جلوگیری شود.

رئیس حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: بر اساس تاریخ، پیامبر (ص) با وجود اینکه امکان اعطای جهیزیه کافی داشتند ولی این کار را نکردند زیرا معتقد بودند باید در حد پایین ترین قشر جامعه زندگی کنند و این کار را کردند.

آیت الله مظاهری تصریح کرد: جامعه امروز ما گرفتار تجمل گرایی شده است و جهیزیه ها، ولیمه ها و مهریه هایی که امروز در جامعه مطرح است هیچ تناسبی با سبک زندگی فاطمی ندارد.

وی تصریح کرد: ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) در ساده ترین شکل برگزار شد و حتی حضرت زهرا (س) در مسیر ، لباس جدید خود را نیز به فقیری هدیه کرد و با همان لباس قبلی وارد خانه حضرت علی (ع) شد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: اسلام بر روی ساده زیستی بسیار تاکید دارد و گناهان بزرگی را بر تجمل گرایی مترتب می کند در حالیکه جامعه ما در سبک خوراک، پوشاک، مسکن و ازدواج به تجمل گرایی سوق پیدا کرده است.

وی افزود: ماهواره و موبایل برای کودکان تجمل گرایی و در عین حال عاملی برای انحراف افراد است.

این مرجع تقلید اظهار کرد: حضرت زهرا (س) با وجودی که فدک را در اختیار داشتند ولی هیچگاه درآمد آن را برای خود خرج نکردند بلکه همه را در راه اسلام و کمک به محرومین صرف کردند تا از مسیر ساده زیستی عبور نکنند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم تاکید می کند پیامبر اسلام (ص) برای همه اسوه و سرمشق است ادامه داد: هرکس بهشت و رحمت الهی را خواهان است باید در عمل به سیره اهل البیت (ع) عمل کند و گرنه ادعای زبانی و قلبی در متابعت از اهل البیت (ع) معنای شیعه واقعی نیست.

رئیس حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: یکی از اقدامات شیطان این است که ما را به شیعه بودن قلبی و زبانی مغرور می کند و ما گمان می کنیم با این دو نجات پیدا می کنیم در حالیکه متابعت باید در عمل باشد و در چنین صورتی است که فرد بدون حساب و کتاب وارد بهشت می شود.

وی تصریح کرد: شیعه کسی است که در عمل به واجبات و ترک محرمات از اهل البیت (ع) پیروی کند و در مستحبات به اندازه توان خود عمل کند و اگر گناهی کرد بلافاصله با توسل به اهل البیت (ع) استغفار و توبه کند.

آیت الله مظاهری اضافه کرد: متاسفانه غرور شیعه بودن در بین جامعه ما که برخی از منبری ها نیز به آن دامن می زنند خطرناک است و برخی گمان می کنند هرچه گنهکار باشند چون حسین (ع) را دارند کافی است.

وی تصریح کرد: ائمه (ع) صراط مستقیم الهی را می روند و متابعت از آنها بدین معنا است که ما نیز در وسع خود گام در این مسیر بگذاریم و گرنه اگر در پرونده ما ربا خواری و امثال آن باشد، نماز خواندن و رسیدگی به فقرا و امثال آن نباشد، نجات نخواهیم یافت.

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به ساده زیستی و ازدواج حضرت زهرا (س)، تصریح کرد: راهی که امروز جامعه ما در ازدواج می رود به حوض کوثر نخواهد رسید و چه بسا به جهنم منتهی خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
گوش شنوا نیست.فرهنگ سازی باید از مبلغین باشه تا مردم باور کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :