علیرضا پناهیان در تبریز:
مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نباید انقلاب را فقط به آرمان‌ها محدود کرد، لازم است جان خود را در مرکزیت راه اسلام قرار دهیم، چراکه ایمان مصداق بارز جلا دادن به قلب است.
کد خبر: ۲۱۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 18 April 2016

به گزارش  تابناک تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در تالار وحدت دانشگاه تبریز با موضوع «دانشجویی که هست… و دانشجویی که باید باشد»، اظهار داشت: فرهنگ مقدم بر ایمان و دین است و ما یک سری عناصر فرهنگی هستیم که اگر به دنبال دین هستیم اول باید به دنبال فرهنگ باشیم.

وی افزود: دین دنیای ما را آباد می‌کند، به گونه‌ای دیگر دین یک مجموعه دستوراتی است که آمده تا زندگی ما را بهتر کند اگر بیاید تازه زندگی و بندگی آغاز می‌شود.

پناهیان گفت: دین آبادکننده حیات انسان بوده و این ولایت است که بدون اینکه از کسی حق بیمه بگیرد، جامعه و استعدادهای آن را بیمه می‌کند.

وی با بیان اینکه ما انسان‌ها اساساً با ادبیات اشتباهی با هم حرف می‌زنیم، اظهار داشت: نمی‌دانم از چه زمانی نام نیروی ارزشی را بر ما نهادند و گفتند اینها ارزشی هستند و ما واقع بین هستیم، آنان اسم مومن را بر ما گذاشتند تا ایمان را در برابر عقلانیت قرار دهند.

پناهیان ادامه داد: آنان با این کار می‌خواهند ارزش‌ها را در برابر واقعیت قرار دهند اما فرهنگ مهم‌تر از دین است و اگر به دنبال دین هستیم باید فرهنگ را درست کنیم.

وی افزود: دشمنان اسلام می‌خواهند دین ما را مجموعه‌ای از مقدس‌ها و ارزش‌ها نشان دهند و به جهانیان اینگونه القاء کنند که شیعیان ایرانی واقع بین نبوده و کور هستند.

این استاد اخلاق افراد بی‌اعتنا به دشمنی‌ها را شقی دانست و بیان داشت: فردی که بی‌تجربگی کند تیره بخت است، اگر کسی کاری را بلد نباشد احتمال اینکه بر دین هم کافر شود وجود دارد متأسفانه عده‌ای در جامعه دین را غلط جا انداخته‌اند.

وی اضافه کرد: متأسفانه برداشت ما از دین درست نیست، برخی قسمت‌ها را سفت گرفته‌ایم و بخش دیگری را ول کرده‌ایم، در همین حوزه اقتصادی دین اسلام راهکارهای زیادی را برای ما ارائه داده و از آن به درستی استفاده نمی‌شود، دین آبادکننده حیات انسان بوده  و این ولایت است که بدون اینکه از کسی حق بیمه بگیرد، جامعه و استعدادهای آن را بیمه می‌کند.

پناهیان با بیان اینکه باید به جای شعار مرگ بر ضد ولایت‌فقیه، شعار مرگ بر نادانی داده شود، توضیح داد: نباید انقلاب را فقط به آرمان‌ها محدود کرد، لازم است جان خود را در مرکزیت راه اسلام قرار دهیم چراکه ایمان مصداق بارز جلا دادن به قلب است./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :