کد خبر: ۲۱۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 23 April 2016
تابناک گیلان - مشاور استاندار گیلان با اشاره به برگزاری یادواره شهدای «اهل تسنن و دفاع مقدس» در رضوانشهر، گفت: 160 شهید گیلانی اهل تسنن داریم که 70 نفر آن را شهدای اهل تسنن شهرستان رضوانشهر تشکیل می‌دهند.

حسین داداشی مسئول کمیته امور شهرستان‌های ستاد برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه گیلان،با بیان اینکه این کنگره نقش اساسی در ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت دارد، اظهار کرد: امروز وظیفه ماست که این ایثار و شهادت را به جامعه و نسل جوان معرفی کنیم.

به گفته وی تاکنون بیش از 207 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس، ده‌ها فیلم و مستند و تصاویری از تلاش شهدا، جانبازان و آزادگان در دفاع مقدس تهیه شده که بعد از برگزاری این کنگره کار فرهنگی آن در قالب قصه، داستان، رمان و شعر آغاز می‌گردد تا پردازش بیشتری نسبت به این ارزش‌ها انجام گیرد.

داداشی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی بعمل آمده در راستای کنگره ملی 80100 شهید استان، 16 یادواره با محورهای مختلف در 16 شهرستان در حال برگزاری است که یکی از مهمترین این یادواره‌ها با محوریت شهدای اهل تسنن تحت عنوان یادواره «اهل تسنن و دفاع مقدس» در شهرستان رضوانشهر است،‌ زیرا از بین 8000 شهید استان گیلان، 160 شهید اهل تسنن داریم که 70 نفر آن را شهدای اهل تسنن شهرستان رضوانشهر تشکیل می‌دهند لذا این امر نیاز به همکاری و مساعدت مسئولین دارد.

وی یکی از اهداف مهم این کنگره را تبیین نقش و حضور همه مردم در جنگ دانست که به آن توجه ویژه شده است و گفت: در 16 شهرستان از رشادت‌های آزادگان، جانبازان، پاسداران، جهاد سازندگی، روحانیت، هنر و حتی کمک‌های مردمی در دفاع مقدس یاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، یادواره شهدای اهل سنت استان گیلان به میزبانی رضوانشهر در هفتم اردیبهشت‌ماه سال جاری ساعت 16 عصر در جوار مزار شهدا در مسجد «غریب‌بنده» برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :