رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر از فعالیت 300 نفر در واحدهای سیلیس‌کوبی ازندریان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱ 26 April 2016
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر از فعالیت 300 نفر در واحدهای سیلیس‌کوبی ازندریان خبر داد.

به گزارش فارس ، داریوش صفاری در جریان بازدید فرماندار ملایر از واحدهای سیلیس‌کوبی ازندریان اظهار داشت: سیلیس به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند در ساخت بسیاری از صنایع محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 50 معدن در ملایر گفت: مهمترین معادن شهرستان شامل سیلیس، سنگ‌های فلدسپات، آندولوزیت، ورنا و لاشه آهکی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر با بیان اینکه بیشترین سهم سیلیس استان در شهرستان ملایر است، تصریح کرد: 32 واحد سیلیس‌کوبی در ازندریان پروانه بهره‌برداری دارند.

وی با بیان اینکه بیشترین سیلیس استخراج شده در شهرستان در این واحدها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، افزود: بیش از 300 نفر در این واحدها فعالیت دارند.

صفاری با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت در برداشت‌های اصولی و درست از معادن سیلیس اقدام به راستی‌آزمایی این واحدها کرده است، گفت: این اقدام مورد قبول برخی افراد که برداشت‌های غیر مجاز از معادن دارند واقع نشده است.

وی تصریح کرد: برخی واحدهای سیلیس‌کوبی با اعلام اینکه با کمبود سیلیس مواجه هستند با این راستی‌آزمایی مخالفت می‌کنند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت ملایر گفت: این واحدها می‌توانند در صورت نیاز به سیلیس، میزان مورد نیاز خود را به اداره صنعت و معدن اعلام کنند که در این صورت این اداره نسبت به تأمین سیلیس مورد نیاز واحدها از معادن مجاز اقدام خواهد کرد.

در ادامه فرماندار شهرستان ملایر از بخش‌های مختلف این واحدها بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :